تعمیرات در تعمیرگاه تهران مدرن

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. برلیانس
  4. chevron_right
  5. تعمیرات در تعمیرگاه تهران مدرن

تعمیرات تخصصی گیربکس

جعبه دنده یا گیربکس بعد از کلاچ دومین قسمت مهم در پیشرانه خودرو شماست. گیربکس در دو نوع اتوماتیک و دستی وجود دارد. جعبه دنده دستی هنگام تعویض دنده به کلاچ توسط راننده احتیاج دارد ، اما در گیربکس اتوماتیک ، این عملیات به صورت خودکار انجام می شود. انتخاب اتومبیل با گیربکس اتوماتیک در شهرهای پرتردد بسیار مهم است و این یک انتخاب ایمن و هوشمندانه است ، زیرا به دلیل نبود کلاچ خستگی های ناشی از این کار به وجود نمی آید.
از طرف دیگر ، گیربکس اتوماتیک هزینه بالاتری دارد اما اگر رسیدگی های لازم انجام شود ، بسیار مطمئن تر از نوع دستی است. زیرا اصطکاک بیشتری در سیستم انتقال قدرت دستی وجود دارد و عمر قطعات می تواند کمتر باشد.
ما انواع مختلف گیربکس های ام وی ام و ماکسیما را در مجموعه تهران مدرن تعمیر می کنیم.

تعمیر و تنظیم موتور

اصولاً ما ایرانی ها فکر می کنیم تا زمانی که خودرو کار می کند و حرکت می کند ، نیازی به سرویس و تعمیر ندارد. این تفکر کاملاً اشتباه است ، طبق مطالعات انجام شده در کشورهای پیشرفته ، کسانی که اتومبیل را برای خدمات دوره ای که هر سه ماه یک بار انجام می شود به یک تعمیرگاه می برند ، یک سوم دیگران برای تعمیر اتومبیل خود هزینه می کنند.
این یک واقعیت است و دلیل منطقی دارد. تصور کنید که استپر موتور اتومبیل دارای مشکلی است و به درستی کار نمی کند ، اگر سریع از این مشکل مطلع شوید ، می توانید با تعویض یا حتی تعمیر آن ، در مصرف سوخت صرفه جویی کنید. همه این ها باعث می شود تا استهلاک خودرو کاهش بیابد و در نتیجه هزینه کمتری را متحمل می شوید.

مکانیکی

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که عاشق اتومبیل هستند و از انجام کارهای مربوط به اتومبیل مانند تعمیرات و کارهای فنی لذت می برند ، یک کار مکانیکی می تواند برای شما مناسب و البته درآمد زا باشد.
مکانیک اتومبیل شخصی است که به طور عملی یا فنی با انواع تعمیرات اتومبیل آشناست و در تعمیر و سرویس انواع اتومبیل تسلط دارد. مکانیکی هم به محلی گقته می شود که فرد مکانیک کارهایش را در آن جا انجام می دهد.
برخی از کارهایی که یک تعمیرکار خودرو انجام می دهد عبارتند از:

تعمیر گیربکس و دیفرانسیل و تعمیر قفل درب و شیشه بالابر
تعمیرات اساسی موتورهای بنزینی و دیزلی و تعمیر دستگاه های بنزینی و دیزلی

جلوبندی

جلوبندی اتومبیل به بخش جلو و پایینی اتومبیل گفته می شود که یکی از کارکردهای آن راحتی در رانندگی و تعلیق خودرو هنگام حرکت و عبور از سطوح ناهموار است. تفاوت سیستم تعلیق خودرو با جلوبندی خودرو این است که سیستم تعلیق شامل کمک فنرها و چرخ های عقب نیز می باشد اما جلوبندی تنها به قسمت جلوی خودرو اشاره دارد و شامل میل فرمان و فرمان نیز می شود.
جلوبندی خودروهای مختلف بسته به نوع طراحی و وزن خودرو متفاوت است و بنابراین برای تنظیم و تعمیر آنها باید با سیستم مهندسی هر خودرو و فن آوری های به کار رفته در آن آشنایی کافی داشته باشید. سپردن تعمیرات جلوبندی به افراد غیر متخصص ممکن است خسارات جبران ناپذیری مانند افت قیمت شدید خودرو را به همراه داشته باشد.

رفع کوبش

یکی از نگرانی هایی که اکثر رانندگان با اتومبیل های امروزی سر و کار دارند ، مشکل کوبیدن ماشین است که غالباً علاوه بر ایجاد تنش عصبی برای راننده و سلب آسایش هنگام رانندگی با گذشت زمان ، باعث ایجاد مشکل در اتاق و سیستم جلوبندی نیز می شود. به نظر می رسد که این تأثیرات علاوه بر تأثیر در کیفیت رانندگی ، بر ایمنی خودرو نیز تأثیر منفی خواهد گذاشت.
قبل از حل مسئله ، ابتدا باید ببینیم مشکل کجاست. ما ، در مجموعه تهران مدرن سعی کرده ایم تا علت این مشکلات را در خودروهای ام وی ام و ماکسیما بیابیم. به عنوان مثال می توان به مشکل دسته موتور جلو MVM 315 اشاره کرد که با نصب دسته موتور تقویت شده مشکل کوبش این خودرو کاملاً برطرف می شود.

صافکاری و نقاشی

در فعالیت های صافکاری و نقاشی ، معمولاً یک صافکار حرفه ای به شخصی گفته می شود که فرورفتگی ، خراش و حتی تغییر رنگ بدنه اتومبیل را به صورت کاملاً حرفه ای و مطابق با سایر قسمت های بدنه ماشین ترمیم کند. صافکار و نقاشی حرفه ای به شخصی گفته می شود که با استفاده از تجربیات و مهارتهای خود ، روش های جدید صافکاری و استفاده از آخرین دانش روز دنیا توسط دستگاه های مدرن اقدام به صافکاری و نقاشی حرفه ای کند. یکی از مهمترین هنرهای صافکار انجام صافکاری بی رنگ است که با استفاده از این نوع صافکاری از کاهش شدید قیمت خودرو جلوگیری می کند. یک صافکار حرفه ای از ایجاد لکه ها و اثرات صاف کاری مانند امواج بر روی بدنه ماشین جلوگیری می کند.

تعمیرات BSI

وظیفه BSI برقراری ارتباط با تمام قسمتهای الکتریکی خودرو و صدور و دریافت دستورات مختلف است. با استفاده از شبکه های ون 1 ، ون 2 و Comfort با تمام قسمتهای برقی خودرو ارتباط برقرار می کند. نتیجه کاهش سیم کشی سیستم الکتریکی خودرو است. در واقع BSI یکی از ایسیوها در خودروی 206 است که در تمام مدل های آن زیر داشبورد قرار می گیرد BSI. در دو مدل مالتی پلکس و غیر مالتی پلکس تولید می شود. مدل مالتی پلکس BSI با 10 سوکت و غیر مالتی پلکس با 7 سوکت کار خود را انجام می دهند.

توجه داشته باشید که در پشت صفحه BSI یک آی سی به شماره 95160 وجود دارد که حاوی کد سوئیچ و پیکربندی BSI قابل دانلود یا برنامه ریزی می باشد.

تعمیرات ECU

کامپیوتر اتومبیل یا (ECU (Electronic Control Unit که به معنی قسمت کنترل الکترونیکی خودرو است ، وظیفه کنترل وسایل نقلیه انژکتوری را بر عهده دارد و فقط در وسایل نقلیه انژکتوری استفاده می شود.
این قطعه شامل سنسورهایی است که به موتور خودرو متصل هستند و عملکرد و وضعیت خودرو را در هر زمان کنترل می کند و با توجه به وضعیت فعلی ، خروجی ها و دستورات انژکتورها ، شمع ها و برنامه های کاربردی را کنترل می کند. بسته به نوع ECU ، تعداد سنسورها متفاوت است. هرچه سنسورهای بیشتری وجود داشته باشد ، کامپیوتر اتومبیل شرایط موتور را بهتر درک می کند و پاسخ بهتری هم ارائه می دهد.
تعمیرات ECU خودرو شامل: آموزش عیب یابی و تعویض قطعات الکترونیکی ECU ، خواندن نقشه تخصصی مدارهای ECU ، آموزش تخصصی روش های عیب یابی و تعمیرات ECU و … می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست