ام وی ام x22

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. تجهیزات ام وی ام
  4. chevron_right
  5. ام وی ام x22

ام وی ام x22

mvm x22 یکی از ماشین های کراس اور پرفروش ام وی ام است. (شاستی آن ها بین ماشین هاچ بک و شاستی بلند است.) این محصول در واقع چری تیگو 2 است. حتی روی بعضی قطعات اسم چری تیگو 2 نوشته شده ، مدیران خودرو تصمیم گرفته آن را تحت برند mvm به بازار عرضه کند . در این مقاله میخواهیم در مورد مشخصات فنی ، قیمت و تعمیر ام وی ام x22 صحبت کنیم .

مشخصات ظاهری

بیرون خودرو

این خودرو نسبت به رقبای خود اسپرت تر بوده و بسیار شبیه تیگو چری ۴ است . فاصله کف خودرو تا کف زمین ۱۸۶ میلی متر است که تقریبا هم اندازه رنو ساندرو استپ وی است . (این ارتفاع نسبت به کراس اور بودن خودرو بسیار بالاتر میباشد و برخلاف اغلب کراس اورهای چینی دیگر . ) پشت خودرو نسبت به جلوی آن ساده تر بوده اما نسبت به خودرو های هم رده‌ی خود متفاوت است .

صندوق ام وی ام X22

یکی از بزرگترین مزیت های ام وی ام x22 نسبت به رقبای هم رده‌ی خود مخصوصا رنو ساندرو ، صندوق جا دا و بزرگ آن است که عمق زیادی دارد . حجم صندوق عقب آن 420 لیتر است که میتواند دو چمدان بزرگ را در ان به سادگی جا داد .

تعمیرگاه ام وی ام در تهران

داخل خودرو

صندلی عقب خودرو هم از لحاظ ارتفاع سقف هم از نظر جا دار بودن برای پاها مناسب و فضای خوبی برای پاها و سر مهیا کرده است. طراحی داخلی ام وی ام x22 ، خیلی شبیه به ام وی ام x33 است و طراحی نسبتا اسپرتی دارد . از نظر امکانات وضعیت خوبی را داراست . صفحه نمایش لمسی دارای بلوتوث و نویگیشن (با نقشه‌ی ایران) ، سانروف و کروز کنترل از جمله این اپشن هاست.

یکی از نقاط ضعف طراحی داخلی خودرو ، طراحی نامناسب صندلی هاست که فرمی شبیه به نیمکت دارد. این طراحی در سفر های طولانی داخل شهری و سفر های برون شهری میتواند باعث اذیت شدن سرنشینان شود . یکی دیگر از نقاط ضعف خودرو ، زیاد بودن صدای موتور خودرو است که به دلیل حجم کم موتور شنیده میشود . این صدای زیاد در دور موتور های بالا ، به میزان زیادی در کابین خودرو شنیده میشود .

مشخصات فنی ام وی ام x22

موتور ام وی ام x22

بزرگترین نقطه ضعف این خودرو موتور ضعیف آن است . موتور 1.5 لیتری ، تنفس طبیعی ، 4 سیلندر و با حداثر 105 اسب بخار روی این خودرو نصب شده که میتواند 135 نیوتون متر گشتاور ایجاد میکند . عموما کراس اور ها بر پایه رفت وآمد شهری و مصرف سوخت کمتر طراحی شده اند (مصرف سوخت این خودرو به طرو تقریبی در هر 100 کیلومتر 6 لیتر است و حجم باک آن 50 لیتر است .) . به همین دلیل وجود موتور کوچک و کم حجم روی این خودروها عمری معمول است . با توجه به موتور کوچک و کم حجم شتاب کم و حداثر سرعت پایین خودرو منطقی است . حداکثر سرعت این خودرو 170 کیلومتر بر ساعت است . همچنین صفر تا صد ام وی ام x22 نزدیک به 18 ثانیه است .

گیربکس ام وی ام x22

گیربوکس ام وی ام x22 اتوماتیک است . روی این خودرو ، بر خلاف محصولات دیگر این سری مثل x33 ، گیربکس CVT نصب نشده است . این یک جنبه مثبت این محصول نسبت به رقبای آن است . زیرا ترکیب گیربکس CVT و موتور 1.5 لیتری بسیار کند میباشد . گرچه گیربکس ام وی ام x22 نیز ، از کیفیت بالایی برخوردار نیست . گیربکس ماشین 4 سرعته بوده و در مدل های اتوماتیک امکان تعویض دنده به صورت دستی را ندارد . همچنین در مدل های اتوماتیک میتوان تعویض دنده را به دو صورت اکونومی ( مخصوص رفت و امد درون شهری ) و حالت اسپرت ( در این حالت برای بالا رفتن سرعت خودرو سعی میکند دنده های خودرو را در دنده های سنگین نگه دارد . ) تنظیم کرد . با این حال فرق محسوس و انچنانی در هر دو حالت حس نخواهد شد .

دیفرانسیل و فرمان پذیری ام وی ام x22

این خودرو تک دیفرانسیل و دیفرانسیل جلو است . با توجه به ارتفاع بیشتر این خودرو نسبت به ماشین های هم رده ی خود ، سبب میشود ان خودرو سسیستم تعلیق بهتری نسبت به رقبای خود داشته باشد . از طرف دیگر به علت دیفرانسیل جلو لودن خودرو ، همین ارتفاع بالای خودرو سبب میشود ، امنیت خودرو کم شود . به طور مثال در صورت رعایت نکردن سرعن مناسب در پیچ ها ، کنترل خودرو از دست خواهد رفت . هر چند در مدل های جدید تر این خودرو از سیستم ESP استفاده شده است ، اما باز هم تاثیر چندانی بر روی خودرو ندارد .

سیستم ESP کمک میکند در سطوح لغزنده و حرکات ناگهانی ، کنترل بهتری روی خودرو داشته باشیم تا دست کم ماشین از جاده خارج نشود .

تعمیر ام وی ام x22 و سرویس های دوره ای

در این بخش در مورد تعمیر ام وی ام x22 نقاط ضعف و نکات فنی ان صحبت میکنیم.

بزرگترین نقطه ضعف ام وی ام x22 چیست ؟

یکی از اسیب پذیرترین قسمت های ام وی ام x22 ، بدون شک گیربکس آن است . با وجود استفاده نکردن از گیربکس CVT ، و استفاده از گیربکس سیاره ای در این خودرو همچنان گیربکس این خودرو مشکل ساز خواهد بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست