لیسه گیری خودرو – تهران مدرن

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. لیسه گیری
  4. chevron_right
  5. لیسه گیری خودرو – تهران مدرن

لیسه گیری خودرو

لیسه گیری خودرو یا لیسه کشی یکی از مهم ترین کارها برای از بین بردن خراشیدگی های عمیق در لایه های دوم و سوم بدنه ماشین است. به طوریکه با لیسه گیری حرفه ای می توان مانع از ریختن رنگ بدنه و افت قیمت و نیاز به نقاشی خودرو شد. البته اجرای این کار بدون تخصص می تواند نتیجه کاملا عکس داشته و به شدت ظاهر نامناسبی را برای ماشین ایجاد کند. به همین دلیل تمام مراحل لیسه گیری خودرو باید توسط افراد متخصص با مواد با کیفیت انجام شود. اگر با لیسه کشی خودرو، مزایا و معایب آن، مراحل انجام کار و بهترین زمان برای اجرای و قیمت این فرآیند آشنایی ندارید، در ادامه با ما در سرامیک تهران مدرن شرق تهران همراه باشید.

بهبود رنگ خودرو

زیبایی ظاهری خودرو به چند عالم مهم وابسته است که مهم ترین آنها مدل ماشین و همچنین رنگ و تمیزی و جلای بدنه است. به همین دلیل در صنعت خودروسازی دو لایه فلزی بسیار مقاوم را برای آن در نظر گرفته و در نهایت با رنگ آمیزی جلوه آن افزایش پیدا می کند. علیرغم کیفیت بالای رنگ آمیزی و نقاشی خودرو، همیشه این احتمال وجود دارد که بدنه با خط و خش مواجه شود. اگر خراشیدگی در سطوح زیرین و لایه های دو و سوم باشد، به دلیل عمق زیاد تنها با کمک لیسه گیری خودرو برطرف خواهد شد.

لیسه گیری خودرو به مجموعه ای از فرایندهای مختلف گفته میشود که هدف در آن از بین بردن خراشیدگی های عمیق است. با انجام این کار از زنگ زدگی لایه های فلزی بدنه جلوگیری شده و همچنین مانع از ریختن رنگ میشود.

کاهش هزینه نگهداری از خودرو

لیسه گیری خودرو یک کار کاملا تخصصی بوده و به همین دلیل جزئیات بسیار زیادی در آن وجود دارد. اما برای درک بهتر این کار به صورت کلی و بدون ورود به جزئیات تخصصی آن ابتدا مراحل لیسه گیری خودرو را معرفی می کنیم.
لیسه گیری اتومبیل از چند مرحله مهم تشکیل شده است که عبارتند از:

تمیز کردن خودرو و شستشوی بدنه
تشخیص عمق خراشیدگی
بتونه کاری بوسیله رنگ ناحیه دارای خراشیدگی های عمیق
لیسه گیری با قلم ، کارت و ابزارهای مخصوص

مزایای لیسه گیری ماشین

خشگیری به کمک لیسه گیری مزایای زیادی به همراه دارد و به همین دلیل تا این حد مورد استقبال قرار گرفته است. از مهم ترین مزایای لیسه گیری حرفه ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. جلوگیری از زنگ زدگی بدنه خودرو

در اغلب مواقع پس از تصادفات سنگین خراشیدگی های زیادی روی بدنه به چشم میخورد. به طوریکه لایه فلزی نیز نمایان میشود. رنگ به کار رفته روی لایه فلزی بدنه، نه تنها باعث زیبایی آن میشود، بلکه مانع بزرگی در برابر اکسید شدن لایه فلزی و جلوگیری از زنگ زدگی آن میشود. با لیسه گیری خودرو می توان لایه فلزی زیرین را از خطر زنگ زدگی حفظ کرد.

۲. جلوگیری از ریختن رنگ خودرو

خراشیدگی های عمیق اگر جدی گرفته نشوند، رنگ اطراف آنها به مرور میریزد. توجه داشته باشید که رنگ پریدگی های گسترده تنها با نقاشی خودرو قابل رفع هستند و به همین دلیل به شدت منجر به افت قیمت ماشین میشوند. با لیسه گیری خودرو در زمان مناسب می توان جلوی ریختن رنگ اطراف محل ضربه و خراشیدگی را گرفت و هزینه های نقاشی مجدد را حذف کرد.

۳. حفظ ارزش مالی ماشین

در حالت کلی خودروهایی که دارای لیسه گیری هستند با افت قیمت مواجه میشوند. اما توجه داشته باشید که با فروش ماشینی که بدنه با خراشیدگی های عمیق دارد ضرر مالی بیشتری را تجربه می کنید. لذا می توان با لیسه گیری حرفه ای تا حد زیادی ارزش مالی ماشین را حفظ کرد.

۴. جلوه ظاهری بهتر خودرو پس از لیسه گیری

در نهایت می توان گفت، ماشین هایی که با لیسه گیری حرفه ای لکه گیری و خش گیری میشوند، جلوه و ظاهر بهتری دارند. چون رنگ بدنه آنها کاملا یکدست و هموار است و هیچگونه خراش و رنگ پریدگی در آنها به چشم نمیخورد.

مقایسه قبل و بعد لیسه گیری ماشین

برای درک نتیجه لیسه گیری خودرو، اغلب افراد به دنبال مقایسه قبل و بعد ظاهر اتومبیل در این فرایند هستند. با مشاهده عکس خودروهایی که با لیسه کشی خشگیری شده اند کاملا تاثیر فوق العاده آن را نشان می دهد. اما در حالت کلی باید بگوییم که نتیجه قبل و بعد از آن تا حد زیادی به تخصص اجرا کننده بستگی دارد.
اگر در لیسه گیری حرفه ای بتونه و رنگ خشک کاملا متناسب با کد رنگ اصلی انتخاب شود، پولیش کاری و واکس زدن نیز بعد از این کار صورت بگیرد، بدنه خودرو بدون خراشیدگی و کدری رنگ و دو رنگی خواهد بود. به طوریکه تنها کارشناسان رنگ بسیار حرفه ای می توانند لیسه گیری خودرو را تشخیص دهند. اما لیسه گیری های غیر حرفه ای براحتی و بدون نیاز به تخصص قابل شناسایی هستند.

آیا لیسه گیری ماشین باعث افت قیمت میشود؟

یکی دیگر از سوالات بسیار مهم که بسیاری از افرد به دنبال پاسخ آن هستند این است که آیا لیسه گیری خودرو باعث افت قیمت میشود؟ دقت داشته باشید که چند عامل مهم در این زمینه نقش دارد. لیسه گیری هایی که تنها با رنگ خشک خراشیدگی های جزئی تر را رفع می کنند، تاثیر زیادی بر قیمت ندارند. اما خراشیدگی ها اگر عمیق هستند، لیسه گیری خودرو باعث افت قیمت میشود.
مساله بسیار مهم بعدی، این است که آیا لیسه گیری با کد رنگ اصلی انجام شده است یا خیر؟ اگر از رنگ بیس برای این کار استفاده شده و حرفه ای عمل کرده اید، افت قیمت زیادی را بوجود نمی آورد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم این قبیل کارها را تنها در مراکز تخصصی و حرفه ای انجام دهید، در غیر این صورت معایب آن بیشتر از مزایا خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست