تعویض روغن در محل

تعویض روغن موتور برای سهولت حرکت قطعات فلزی خودرو انجام می شود. تعویض روغن ماشین اصطکاک بین قطعات موتور را کاهش و طول عمر قطعات را افزایش می دهد. در زمان تعویض روغن موتور معمولا تعویض فیلتر روغن هم انجام می شود. استفاده از روغن موتور با کیفیت به کارکرد بهینه موتور خودرو کمک می کند اما اگر فیلترها کثیف باشند، عوض کردن روغن خودرو هیچ فایده ای ندارد. در بسیاری از موارد شستشوی فیلتر هم تاثیر چندانی ندارد. برای اینکه گذرتان به مکانیکی نیفتد حتما نسبت به تعویض روغن موتور خودرو و تعویض فیلتر روغن اقدام کنید، قبل از اینکه به صورت کامل مصدود شود.

در ادامه به زمان تعویض روغن موتور خودرو، نشانه های تعویض روغن ترمز و گیربکس و عوامل موثر بر قیمت تعویض روغن ماشین در محل می پردازیم.

زمان تعویض روغن موتور خودرو چگونه تعیین می شود؟

روغن کثیف حاوی ذرات دوده، براده های فلزی و دیگر آلاینده هاست و می تواند مشکلات زیادی را در خودرو ایجاد کند. وقتی روغن تازه را جایگزین روغن کثیف می کنید، هنوز آلاینده های زیادی در بین قطعات موتور وجود دارد که همراه با روغن تازه وارد چرخه روغن می شود. فیلترهای روغن ظرفیت محدودی دارند و باید در بازه زمانی مشخص عوض شوند. معمولا هنگام تعویض روغن موتور ماشین در محل، تعویض فیلتر هم انجام می شود. با توجه به اینکه راهی برای اطلاع از اشباع شدن فیلترها وجود ندارد، توصیه شده تا هر وقت روغن موتور را عوض می کنید، تعویض فیلتر خودرو را هم انجام دهید، این کار کم هزینه، مزایای زیادی به همراه دارد

فواید تعویض فیلتر روغن خودرو در محل

فیلتر روغن اولین خط دفاعی موتور در برابر آلودگی هاست. عملیات فیلتراسیون در موتور خودروهای مدرن و لوکس خیلی اهمیت دارد. حتی کوچکترین آلودگی می تواند خسارات زیادی را به وجود آورد و هزینه های تعمیرات خودرو را افزایش دهد. اگر فیلتر را از این چرخه حذف کنید، روغن تازه خیلی زود با ذرات فلزی و آلاینده ها اشباع می شود. با تعویض فیلتر ماشین ، پالایش روغن به سادگی انجام می شود. برخی از مزایایی عوض کردن فیلتر روغن عبارتند از:

جلوگیری از فرسایش قطعات موتور
کاهش هزینه های نگهداری

علائم نیاز به تعویض روغن در محل

تعویض روغن ماشین، تاثیر مستقیمی بر روی عملکرد موتور خودرو دارد. در موعدهای زمانی مشخص و طی شدن کیلومتر مشخص باید اقدام به تعویض روغن خودرو در منزل و خبر کردن تعویض روغنی سیار نمود. در ادامه به نشانه های ایراد در موتور خودرو و نیاز به تعویض روغن گیربکس، موتور و روغن ترمز می پردازیم.

تعویض روغن سیار:داغ شدن موتور خودرو

فیلتر روغن کثیف و روغن موتور آلوده موجب می شود که روغن مورد نیاز موتور خودرو در دسترس اجزای موتور قرار نگیرد و اجزا به صورت خشک کار کنند و دچار اصطحکاک شوند. ازاین رو تمام این موارد موجب علت داغ شدن موتور خودرو می شود و چراغ چک ماشین روشن می شود

تعویض روغن ماشین در محل :دود اگزوز سیاه وآلوده می شود

در حالت عادی دود اگزوز قابل مشاهده نیست. اما زمانی که دود اگزوز تیره خاکستری یا آبی شود این بدان معنی است که فیلتر روغن کثیف و روغن غیر قابل استفاده است و به طور کل مصدود شده است که موجب می شود روغن در محفظه احتراق بسوزد و دود سمی به بیرون نشت پیدا کند

تعویض روغن خودرو در محل:کم شدن فشار روغن

فشارسنج واقع بر روی داشبورد، فشار مداوم روغن در موتور و عملکرد فیلتر روغن را نشان می دهد. معمولا درجه نرمال روغن در همگام حرکت خودرو، ثابت است. اما اگر فشار روغن کم شود این علامت نشانه ایراد در فیلتر روغن یا روغن موتور ماشین است و باید به فکر تعویض روغن موتور خودرو در محل باشید

تعویض روغن خودرو در منزل :زیاد شدن صدای موتور خودرو

همانطور که پیش تر اعلام کردیم تعویض روغن موتور برای سهولت کار اجزای اتومبیل انجام می شود. حال اگر به هر دلیلی روغن لازم در دسترسی اجزای موتور قرار نگیرد اجزای موتور دچار ساییدگی می شوند و به صدا می افتند.

علت ترکیدن فیلتر روغن چیست؟

خیلی از افراد علت این اتفاق را کیفیت پایین فیلتر روغن می دانند در صورتی که این تفکر اشتباه است. در پایه فیلتر سوپاپی قرار دارد که به سوپاپ اطمینان یا بای پس معروف است. که در هنگام کثیف شدن فیلتر روغن موجب می شود روغن آلوده کمتری به موتور خودرو برسد. حال اگر این سوپاپ درست عمل نکند مسیر برگشت روغن مسدود می شود و به فیلتر روغن فشار می آید و موجب بادکردن و ترکیدن فیلتر روغن می شود.

انواع تعویض روغن سیار

در توضیح انواع روغن موتور باید روغن موتورها را به سه دسته مینرال یا ارگانیک، روغن موتور سنتتیک و روغن موتور نیمه سنتتیک تقسیم کرد. روغن مینرال همان روغن موتور معمولی می باشد که از نفت خام به دست می آید و چون ساختار ساده ای دارند باید در فواصل زمانی کوتاه تعویض روغن سیار انجام شود.

قیمت روغن موتور سنتتیک نسبت به روغن موتور مینرال کمی بالاتر است. البته مزایای بالایی مانند خورندگی پایین، طول عمر بالاتر و کاهش مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت و نمونه آخر روغن موتور نیمه سنتتیک هستند که مابین روغن مینرال و روغن موتور تمام سننتیک قرار دارد و طول عمر بیشتری نسبت به روغن موتور مینرال دارد

تعویض روغن گیربکس در محل

در هنگام تعویض روغن گیربکس اتوماتیک باید از بهترین مارک روغن موتور استفاده شود تا قابلیت روان سازی بیشتری داشته باشد. تعویض روغن گیربکس اتوماتیک در محل موجب می شود تا فشار از روی چرخ دنده ها برداشته شود و استهلاک کمتری در خودرو به وجود بیاید. با قیمت سرسام آور خودرو و تعویض لوازم یدکی، بهتر است از روش های کم هزینه تر نظیر روغن واسکازین و تعویض روغن ترمز، عملکرد قطعات را بهبود داد. به خصوص در خودروهایی که گیربکس اتومات دارند لازم است تا تعویض روغن گیربکس با دقت بیشتری انجام شود. با عوض کردن به موقع روغن گیربکس عمر مفید قطعات خودرو به طرز چشمگیری افزایش می یابد. علت این امر کاهش استهلاک بین قطعات با روان کردن گیربکس است. در این صورت سر و صدا هم کمتر شده و دما و خنک کنندگی گیربکس هم کاهش پیدا می کند. حتی اگر بهترین روغن واسکازین را هم استفاده کنید باز هم این روغن پس از مدتی باید با روغن تازه جایگزین شود. روغن هایی که مدت ها عوض نشده اند دیگر خاصیت روغنی و روان سازی کافی ندارند و مثل یک مایه معمولی یا آب خاصیتی در کارکرد روان قطعات ندارند. در واقع روغن گیربکس کهنه، قدرت روغنی خود را از دست می دهد

بهترین مارک روغن موتور و روغن واسکازین کدام است؟

برای تعویض روغن پراید یا ۲۰۶، پژو و … معمولا روغن گیربکس شرکتی استفاده می شود. در بازار هم انواع روغن موتور وجود دارد. اگر در این زمینه اطلاعی ندارید از تعمیرکار خودرو در این مورد راهنمایی بخواهید. هنگام تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با توجه به نوع خودرو و مبلغی که هزینه می کنید امکان تهیه روغن موتور الف، بهترین روغن موتور برای tu5، بهترین روغن موتور برای ۲۰۶ تیپ ۵ و …. وجود دارد. علاوه بر برند روغن موتور زمان تعویض آن نیز اهمیت دارد. در واقع زمان تعویض روغن گیربکس به اندازه کیفیت خود روغن اهمیت دارد

تعویض روغن ترمز

روغن ترمز مایعی سیال است که در مجاورت هوا، رطوبت محیط را جذب می کند. جذب رطوبت در روغن ها کاملا طبیعی است اما همین امر موجب کاهش کیفیت روغن می شود. در واقع رطوبت جذب شده برای سالم بودن سیستم ترمزها ضروری است و مانع پوسیده شدن آن می شود. با توجه به این موضوع لازم است تا در بازه های زمانی مشخص، روغن ترمز قبلی تخلیه شده و از روغن تازه و با کیفیت استفاده شود.

مزایای تعویض روغن سیار در محل

تعویض روغنی سیار برای ارائه این چنین خدماتی است. به این ترتیب با استفاده از این خدمات دیگر نگرانی بابت کمبود وقت یا دوری راه و ترافیک وجود نخواهد داشت. همچنین برای تعویض روغن ماشین خوابیده اینکار بهترین انتخاب است. اگر زمان تعویض روغن ماشین رسیده است می توانید به راحتی با استفاده از تعویض روغنی سیار هوم سرویز برای عوض کردن روغن ماشین کمک بگیرید.

کارهای عوض کردن روغن ماشین در گذشته تنها در تعویض روغنی ها ارائه می شد، اما امروزه خیلی راحت می توانید در هر مکانی اقدام به تعویض روغن خودرو در منزل، محل کار و … کنید.

قیمت تعویض روغن به چه مواردی بستگی دارد؟

اولین عامل موثر در تخمین اجرت تعویض روغن موتور در محل نوع روغن موتور است. همین عامل موجب می شود که قیمت تعویض روغن 206 تیپ 2 با قیمت تعویض روغن سراتو تفاوت داشته باشد. عامل دیگر در تعیین قیمت تعویض روغن، نوع فیلتر است. فیلتر هر مدل ماشین متفاوت است به همین دلیل قیمت تعویض روغن موتور تیبا یا پراید با هزینه تعویض روغن موتور سمند ef7 متفاوت است. عامل تفاوت قیمت تعویض روغن نوع مدل ماشین است.

اجرت تعویض روغن هر سال توسط اتحادیه اعلام می شود. همچنین نوع فیلتر و مدل ماشین لوکس نیز بر قیمت تعویض روغن ماشین تاثیرگزار است

تعویض روغن سیار در منزل را به همیاران تهران مدرن بسپارید

در سرویس تعویض روغن در محل تهران مدرن تمام مایعات خودرو به درخواست مشتری نظیر روغن ترمز، روغن هیدرولیک فرمان، روغن گیربکس اتوماتیک و غیره ویزیت می شود و در صورت رضایت مشتری تعویض یا شارژ می شوند. تمام روغن های استفاده شده از برندهای معتیر ایرانی مانند روغن بهران، و یا به درخواست مشتری از نمونه های ارجینال و خارجی موجود در بازار استفاده می شود. کافیست به صورت رایگان در سامانه تهران مدرن ثبت درخواست کنید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و توضیحات لازم را در اختیارتان قرار دهند.

همیار شماییم تا پایان سرویس…

تهران مدرن به عنوان بزرگترین پلتفرم خدمات در محل در کشور علاوه بر سرویس تعویض روغن موتور و همچنین ارایه خدمات تعویض روغن موتور خودرو در محل نزدیک من، خدمات دیگری نیز در بخش خدمات سرویس دوره ای خودرو ارائه می دهد که شامل شارژ گاز کولر ماشین ایرانی, تعویض آب رادیاتور پراید، پژو، ال90، سمند، کوئیک، تیبا و… , کارشناسی خودرو در محل برای انواع اتومبیل های ایرانی و خارجی, سرویس های دوره ای انواع خودرو ایرانی و خارجی در محل می باشد. همیاران تهران مدرن تمام تلاش خود را به منظور رقم زدن تجربه ای خوب برای شما در سرویس های تعمیر و سرویس خودرو را خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست