جلوبندی در خودرو قسمتی از خودرو است که در زیر و جلوی خودرو قراردارد. در واقع جلوبندی باعث ارتباط بین شاسی و اتاق خودرو می شود. سیستم تعلیق در کنار جلوبندی و همراه با همدیگر فعالیت های اصلی خودرو را شامل می شوند و مشکل در هریک از آنها باعث خرابی کامل خودرو و یا در مواردی باعث توقف کامل خودرو می شود.
سیستم تعلیق خودرو دارای دو وظیفه مهم و اصلی می باشد:
خودروها هنگام عبور از جاده ها با دست اندازها و ناهمواری هایی در مسیر عبور خود مواجه می شوند که می تواند علت آنها کنترل سرعت راننده و یا خرابی جاده ها می تواند باشد. اینجاست که سیستم تعلیق خودرو وارد ماجرا شده و ارتعاشات و تکان هایی که بخاطر مسائل گفته شده ایجاد شده را کنترل می کند.
مورد دوم کنترل و هدایت پذیری و افزایش امنیت و انعطاف خودرودر پیچ های جاده ها است بخصوص زمانی که ترمز گرفته می شود.
خیلی از افراد فکر می کنند که جلوبندی و سیستم تعلیق فقط باعث رانندگی نرم می شود و نیازی نیست که جلوبندی یا سیستم تعلیق خودرو مانند تعویض روغن و یا ترمزهای اتومبیل سرویس شود که این فکری اشتباه و نادرست است.
باید گفت که جلوبندی یکی از مهم ترین قسمت های خودرو به شمار میآید و بایستی نهایت وسواس و دقت را در نگهداری و تعمیرات آن به کار برد.