تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندا

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. مجله تعمیرگاه
  4. chevron_right
  5. تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندا

تعمیر گیربکس اتوماتیک بصورت تخصصی در تهران مدرن

با توجه به اهمیت گیربکس اتوماتیک در خودروهای کمپانی هیوندا ، قصد داریم مطالب جامع و کاملی را برای شما عزیزان در این مقاله عرضه دهیم.

جعبه دنده یا گیربکس

یکی از مهمترین قطعات خودرو گیربکس است. گشتاور تولیدی توسط موتور باید به طور منظم و کنترل شده به چرخ های خودرو منتقل گردد که این وظیفه به عهده ی گیربکس یا جعبه دنده می باشد.

خودروهای هیوندا در دو نوع گیربکس دنده دستی و اتوماتیک طراحی شده اند و بیشتر خودروهایی که از سال 2010 توسط کمپانی هیوندا تولید شده است دارای گیربکس اتوماتیک می باشد که همین امر سبب کیفیت و دوام بیشتر خودروها شده است.

ازجمله وظایف دیگر گیربکس می توان به موارد زیر اشاره کرد:
پیشگیری از سرعت های ناخواسته : گیربکس کمک میکند سرعت خودرو در شرایط خطرناک جاده تحت کنترل راننده باشد.

کار کردن موتور بدون حرکت خودرو : به کمک گیربکس می توان انتقال نیروی موتور به چرخ ها را متوقف نمود در صورتی که موتور خودرو فعال می باشد ولی حرکتی صورت نمی‌گیرد.

تنظیم جهت حرکت خودرو : گیربکس سبب می‌گردد بتوان جهت حرکت خودرو به عقب و جلو را کنترل نمود و به آن قدرت حرکت معکوس داد.

گیربکس اتوماتیک

گیربکس از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

سوپاپها ، دنده های سیاره ای ، مبدل های گشتاور، پمپ روغن

هر آنچه درباره ی گیربکس هیوندا باید بدانید ؟!

هیوندا از جمله خودروهایی است که دارای تنوع بسیاری می باشد. این دسته از خودروها در دو نوع گیربکس دنده دستی و گیربکس اتوماتیک طراحی می شوند. گیربکس هیوندا بر خلاف سایر خودروها بسیار پیچیده است و باید برای افزایش طول عمر آن توجه ی ویژه ای به تعویض روغن آن در زمان مناسب داشته باشید.

روغن گیربکس چیست؟

روغن گیربکس یک ماده ی لغزنده و روانکار است که نقش مهمی در تعویض دنده خودرو دارد.

در خودروهایی با گیربکس اتوماتیک روغن گیربکس علاوه بر روانکاری وظیفه ی خنک کنندگی را نیز به عهده دارد.

چنانچه می خواهید بدانید از چه روغن گیربکسی برای خودروی خود استفاده کنید به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید.

تعویض روغن گیربکس به روش دستی و دستگاه های تمام اتوماتیک

تعویض روغن گیربکس به دو روش دستی و یا با استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک انجام میگردد. که روش دستی دارای ایراداتی از جمله خارج نشدن تمام روغن های کهنه و ماندن روغن سوخته داخل گیربکس در برخی خودروها می شود ولی استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک این امکان را دارد که تمام روغن کهنه و سوخته را از گیربکس خارج کرده و روغن سالم را جایگزین آن کند

تعمیرگاه ماکسیما | تعمیرات خودرو | تعمیرگاه های مجاز

چند لیتر روغن برای تعویض روغن گیربکس نیاز است؟

بسته به نوع خودرو روغن مورد نیاز جهت تعویض روغن گیربکس بین 6 تا 9 لیتر روغن می باشد.

نشانه هایی که به شما اخطار می دهد خودرو و گیربکس شما دچار ایراد شده است

کم شدن قدرت خودرو: گاهی سطح روغن گیربکس پایین می آید که این امر موجب کم شدن قدرت خودرو میگردد.

کاهش عملکرد گیربکس اتوماتیک : در مواقعی ممکن است به دلیل نشت روغن در تعویض دنده با مشکل مواجه شوید در چنین مواقعی باید گیربکس را مورد بررسی قرار دهید.

بوی سوختگی : احساس بوی سوختگی در خودرو دلایل گوناگونی دارد که یکی از آنها به گیربکس خودرو مربوط میشود و در چنین مواقعی باید به تعمیرکار مراجعه کرد تا از ایجاد خسارات دیگر جلوگیری کرد.

نشت مایع در زیر ماشین : یکی از مشخص ترین علائمی که سبب مطلع شدن ما از خرابی گیربکس می شود نشت مایع قرمز رنگ در زیر خودرو می باشد.

سر و صدای ماشین در حالت خلاص : اگر خودرو در حالت خلاص صدا تولید کند ، معمولا نشانه ی مشکلی در گیربکس است که باید روغن گیربکس چک گردد.

با رعایت نکات زیر مانع از خرابی گیربکس شوید!

از رینگ و لاستیک استاندارد استفاده کنید ، از حالت خلاص در جاده ها استفاده نکنید ، در ترافیک های روان از حالت دستی استفاده کنید ، پیش از حرکت کمی صبر کنید تا خودرو گرم شود ، از خودروی خود به عنوان یدک کش استفاده نکنید ، به صورت منظم روغن گیربکس را چک و بررسی کنید و…

چه زمانی باید روغن گیربکس هیوندا را تعویض کرد؟

معمولا در دفترچه راهنمای خودرو مطالبی در خصوص زمان تعویض روغن گیربکس بر اساس مقدار مسافت طی شده توسط خودرو آورده شده است که این مقدار معمولا در هر 40000 کیلومتر می باشد. البته باید به این نکته اشاره کرد که تعویض زودتر روغن گیربکس هیچ ضرری ندارد.

نوع رانندگی شما تاثیر بسیار زیادی بر روی کارکرد قطعات خودرو میگذارد بنابراین اگر به نحوه ای صحیح رانندگی کنید میتوانید در زمان مقرر اقدام به تعویض روغن گیربکس کنید در غیر اینصورت چنانچه خودرو تحت شرایط سخت آب و هوایی یا ترافیک بوده است زودتر از زمان مقرر باید به تعویض روغن گیربکس اقدام نمود

زمان تعویض روغن گیربکس بسیار مهم است زیرا ممکن است ذرات موجود در روغن ته نشین گردد و آسیب جدی به قطعات خودرو وارد نماید.

روغن مناسب برای گیربکس هیوندا

روغن بی کیفیت سبب آسیب رساندن به شیر برقی و پلیتها در هیوندا میگردد. روغن مورد استفاده جهت بکار گیری در گیربکس هیوندا معمولا قرمز رنگ می باشد که دارای عناصری است که مانع از روغن ریزی کاست ها و اورینگ ها میگردد.

حجم روغن مناسب برای گیربکس هیوندا

حجم روغن موردنیاز جهت تعویض روغن گیربکس هیوندا به سال تولید خودرو بستگی دارد. در خودروهای جدید تر که از سال 2011 تولید گردیده حجم روغن مورد نیاز 7.8 لیتر می باشد ولی در خودروهای قدیمی تر 11 لیتر روغن جهت تعویض لازم است.

روش تعویض روغن گیربکس هیوندا

دو روش برای تعویض روغن گیربکس هیوندا وجود دارد. روش اول تعویض روغن از طریق پیچ تخلیه و روش دوم ساکشن می باشد.

تعویض روغن گیربکس از طریق پیچ تخلیه توسط طراح و کارخانه ی سازنده توصیه شده است زیرا عمل ساکشن سبب میگردد سوپاپها و اورینگ های خودرو تحت فشار قرار گیرد و به سیستم ها و قطعات خودرو صدمه وارد کند

در انتخاب روغن گیربکس به موارد زیر توجه ویژه ای داشته باشید!

گرانروی مهم ترین ویژگی در انتخاب یک روغن گیربکس خوب است.

دمای جوش روغن گیربکس بالا باشد و مقاومت بالایی در برابر افزایش دما داشته باشد.

روغن های گیربکس بی کیفیت به راحتی کف میکند که این امر مانع ازانتقال صحیح خودرو میگردد.

استفاده از ابزار و قطعات با کیفیت در تعمیر گیربکس هیوندا از اهمیت بالایی برخوردار است ، تعمیرگاه تهران مدرن در شرق تهران دراین زمینه بهترین و با کیفیت ترین خدمات را برای شما عزیزان عرضه می کند.

تهران مدرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست