تعمیر موتور ماکسیما

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. مجله تعمیرگاه
  4. chevron_right
  5. تعمیر موتور ماکسیما

تعمیر موتور ماکسیما

ماکسیما چند سال قبل دربین ما ایرانیان یکی از خودرو های لوکس و پرقدرت محسوب می شد و این اتومبیل هم زمان با کشورهای خارجی خیلی سریع و زود وارد کشور شد که در آن زمان توانست میان افراد زیادی محبوبیت خاصی به دست آورد و این اتومبیل توسط خودروسازان ژاپنی ساخته شده است که به همین دلیل از کیفیت و ویژگی های خوبی برخوردار است. همان طورکه می دانید.

موتور ماکسیما را می توانیم از مهمترین بخش های آن دانست که نگهداری و مراقبت از آن می تواند عمر مفید ماشین را افزایش داده و از مشکلات و خرابی آن جلوگیری کند به همین دلیل در این مقاله به تعمیر موتور ماکسیما می پردازیم تا با این موضوع بسیار مهم آشنا شده و کمتر دچار خرابی موتور ماشین شوید.

موتور اتومبیل چیست

تعمیر موتور ماکسیما

موتور خودرو را قلب آن می توانیم بنامیم زیرا خودرویی که موتور سالم نداشته باشد عملکردی بسیار ضعیف دارد و دائما دچار مشکل می شود. خیلی ازما وقتی که ازتعمیرکاران اتو مبیل کلمه خرابی موتور را می شنویم از این مسئله بسیار ناراحت شده و می دانیم باید خرج زیادی کنیم تا دوباره موتور درست شده و بتواند مثل قبل برای ما کارکند.

پس همه این موضوعات به ما ارزشمند بودن و مهم بودن موتور را درخودرو بیشتر نشان می دهد . این بخش از قطعات مختلفی مثل سر سیلندر و بلوک سیلندر ومیل لنگ ومیل سوپاپ و شمع و پیستون و … تشکیل شده است که کارکرد صحیح هر یک از این اجزا باعث داشتن موتوری سالم و بی نقص می شود .

در این قسمت کارکرد هریک از آن ها را شرح می دهیم . بلوک سیلندر قسمتی از موتور خودرو بوده که سیلندرها در آن قرار گرفته است و در سیلندرها نیز پیستون به صورت رفت و برگشت حرکت می کند و انرژی آن را از احتراق سوخت خودرو به دست می آورد .سررسیلندر بخش دیگری ازموتور ماکسیما است که شمع و سوپاپ های دود و اتاقک احتراق نیزدر آن تعبیه شده است .

قطعه بعدی میل لنگ است که مهم ترین اجزای موتور ماکسیما است و میل لنگ حرکت خطی پیستون را به حرکت دورانی تبدیل می کند این قطعه زمانی معمولا خراب می شود که روغن به اندازه کافی به آن نرسد و در این حالت خودرو خشک وسفت کار کرده و میل لنگ دچار آسیب و خرابی می شود. پیستون هم در داخل سیلندر می باشد که حرکت آن رفت و برگشتی است وگازهای داخل سیلندر خوردرو نیز نیرویی را تولید کرده که پیستون این نیرو را با استفاده از شاتون به میل لنگ منتقل می کند .

میل سوپاپ یا میل بادامک نیز وظیفه آن باز و بسته کردن سوپاپ های ورودی و خروجی است اگر روغن خودرو کم باشد می تواند به میل بادامک آسیب زده وآن را خراب کند رینگ های پیستون نیز حلقه های فلزی می باشند که روی پیستون قرار دارند و این قطعات از چدن ساخته شده است که مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت ناشی از احتراق و همچنین خاصیت ارتجاعی نیز دارند.

مشخصات فنی ماکسیما

تعمیر موتور ماکسیما

این خودرو شش سیلندربوده وطبیعتا مصرف سوخت زیادی دارد موتور ماکسیما در بین سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۱ در لیست ده موتور برتر جهان قرارگرفت و همچنین میزان حجم موتور۲۹۸۷ سی سی است و اگر روغن موتور مناسب استفاده شود و به موقع سرویس روغن انجام شود می تواند تا ۴۰۰ هزار کیلومتر را بدون خرابی و مشکل حرکت کند

نیروی موتوردر این نوع ماشین از طریق گیر بکس چهار دنده ای خودکار به لاستیک های جلو منتقل می شود .توان و قدرت بالای موتور ماکسیما از عوامل مهم در هنگام خرید این اتومبیل و انتخاب آن می باشد.

چرا موتور ماکسیما خراب می‌شود

تعمیر موتور ماکسیما

همان طورکه در قسمت بالا توضیح دادیم خرابی در هر قسمتی از موتور باعث می شودخودرو به درستی و راحت حرکت نکرده و در آن احساس امنیت و آسایش نکنیم. پس در این قسمت عواملی که منجر به آسیب به موتور می شود را بررسی می کنیم تا ازآ ن ها اطلاع داشته و بارعایت نکات زیرکمتر دچار مشکل وخرابی شوید کهنگی و خوردگی سوپاپ یکی از عواملی است که باعث کاهش راندمان موتور ماکسیما و خرابی آن می شود.

از عوامل دیگر نیزخرابی رینگ پیستون است.وقتی رینگ دچار فرسایش یا کهنگی شود در این حالت سوخت و هوا به وسیله منافذ به پایین سیلندر منتقل شده و چون مقدار این مخلوط در این وضعیت کم می باشد باعث شده که انفجار و احتراق مناسبی ایجاد نشود و موتور خودرو خراب می شود در صورتی که رینگ پیستون به درستی کار نکند باید هزینه زیادی را برای تعمیر خودرو پرداخت کرده تا موتور به حالت اولیه خود بازگردد یکی از نکات مهم که باعث کاهش آسیب به رینگ پیستون می شود استفاده از روغن با کیفیت مناسب و همچنین تعویض روغن در زمان های مشخص می باشد.

تعمیرگاهای مجاز ماکسیما

تعمیر موتور ماکسیما

همان طورکه می دانید ماکسیما از انواع ماشین های لوکس و پر طرفدار درکشور ما بوده که متاسفانه خط تولید آن هم اکنون متوقف شده است این مسئله باعث می شود که در هنگام خرابی این اتومبیل حتما به مراکز و تعمیرگاه های معتبرمراجعه کنید زیرا بعضی از تعمیرکاران متاسفانه در موقع خرابی ماشین قطعات فیک را جایگزین می کنند که این می تواند لطمه و آسیب جبران ناپذیری به موتور خودرو وارد کند .

پس حتما از افرادی که تخصص و مهارت خوبی در این زمینه بر خوردار هستند استفاده کنید و نیز یکی از مزایای دیگر تعمیرگاه های مجاز پشتیبانی و ضمانت می باشد که با اطمینان بیشتری می توانید به آن ها مراجعه کنید.

همان طور که در این قسمت توضیح دادیم بدون موتور ماشین نیز هیچ کارایی و فایده ای ندارد پس باید به دقت آن را درسال چند بار بازدید کرده تا از آسیب های جدی به خودرو جلوگیری کنید روغن موتور ماکسیما نیزعوامل بسیار مهم بر عملکرد موتور است و روغن های بی کیفیت نیز عمر موتور را کاهش می دهند بنابراین با توجه به گران شدن تجهیزات و لوازم یدکی ماکسیما در نگهداری آن بیشتر از قبل دقت کرده و همچنین اگرخرابی در ماشین ایجاد شد به مراکز معتبر برای تعمیرات مراجعه کنید.تعمیر موتور ماکسیما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست