از آنجایی که برندهای داخلی فورد و جنرال موتورز از خودروهای سنتی به نفع شاسی بلندها و کامیونها کنارهگیری میکنند، خودروسازان ژاپنی مانند هوندا، تویوتا و نیسان در سالهای اخیر تلاشهای خود را برای سدان دو چندان کردهاند. این کار با هدف جذب خریداران به بازار سدانهای کوچکتر اما همچنان رقابتی انجام شد.سدان پرچمدار نیسان، ماکسیما ، قدمت آن به سال ۱۹۸۱ باز می گردد. ۴۰ سال و هشت نسل به جلو، و این مدل اکنون به عنوان طولانیترین مدل نیسان پیوسته در ایالات متحده شناخته میشود.
نیسان با بیش از ۲۰ سال حضور در جاده های آمریکا، نه تنها خودروهای خود را در ایالات متحده طراحی می کرد، بلکه مونتاژ پرچمدار ماکسیما را نیز برای نسل ششم خود از ژاپن به تنسی منتقل کرد. ماکسیما ۲۰۰۴ این سدان را روی پلت فرم کمی کشیده آلتیما منتقل کرد. پلت فرم بزرگتر و موتور بزرگتر سدان را به یک وسیله نقلیه ممتاز تر تبدیل کرد، البته با برچسب قیمت بالاتر.
نسل ششم نیسان ماکسیما ۲۰۰۴-۲۰۰۸
طراحی بیرونی سدان را تا حدی از ظاهر اسپرت تهاجمی آن در سالهای گذشته دور کرد، با این حال، خودروساز به ساخت ماکسیما برای نمایش اسپرت و لوکس با ارائه تنها دو سطح ادامه داد: SE اسپرت و SL لوکس .نیروگاه نیسان ۳.۵ لیتری سری VQ موتور استاندارد در هر دو سطح تریم ماکسیما است. از ماکسیما ۲۰۰۲+ گذشته است، اما قدرت به ۲۶۵ اسب بخار و ۲۵۵ پوند فوت رسیده است.
برای مدل های ۲۰۰۴-۲۰۰۶، ماکسیما از یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک استاندارد در مدل SL و یک گیربکس اتوماتیک پنج سرعته در تریم SE استفاده می کند، با گیربکس شش سرعته دستی که به عنوان آپشن در تریم SE موجود است.پس از سال ۲۰۰۷، تنها گزینه گیربکس موجود در ماکسیما برای این نسل، گیربکس متغیر پیوسته Xtronic نیسان (CVT) است که برای شتاب نرم تر و بهره وری سوخت بهبود یافته طراحی شده است.نسل ششم ماکسیما مجموعه ای از ویژگی های فنی و ایمنی جدید را دریافت کرد. کمکهای الکترونیکی رانندگی مانند کنترل دینامیکی خودرو نیسان برای بهبود هندلینگ و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، که نیروی ترمز و حداکثر ظرفیت ترمز را بهینه میکند، استاندارد شد.
سایر ویژگی های استاندارد عبارتند از:
رینگ های آلیاژی ۱۸ اینچی شش پره (تریم SE) یا چرخ های ۱۷ اینچی (تریم SL)
پانل سقف شیشه دودی SkyView از جلو به عقب
صندلی های برقی هشت جهته و چهار جهته (استاندارد در SL، اختیاری در SE)
سیستم صوتی Bose (استاندارد در SL، گزینه در SE)
دو مرحله ای مکمل جلو و کیسه هوا با سنسور کمربند ایمنی، صندلی جلو. کیسههای هوای تکمیلی برخورد جانبی و کیسههای هوای مکمل برخورد جانبی پردهای
ترمزهای دیسکی چهار چرخ با ترمز ضد قفل
برای نسل فعلی ماکسیما، به لطف افزودن ویژگیهای ایمنی استاندارد و فنآوریهای کمک راننده، ماکسیما هر سال از سال ۲۰۱۶ جایزه انتخاب ایمنی برتر IIHS را در بخش خودروهای سایز متوسط کسب کرده است. اگر به دنبال جدیدترین و ایمن ترین ماکسیما، هر مدلی از نسل فعلی را در نظر بگیرید، به استثنای مدل ۲۰۱۶ به دلیل فراخوان های زیاد.از دیدگاه علاقه مندان، مدل های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ که از گیربکس CVT استفاده نمی کردند، احتمالاً تجربه رانندگی جذاب تر و لذت بخشی خواهند بود، اگر در بازار یک وسیله نقلیه ارزان و در عین حال قابل اطمینان با مسافت پیموده بالا هستید.
برای کسانی که واقعاً از رانندگی لذت می برند، انتخاب نسل ششم ماکسیما، به ویژه با گیربکس دستی، به دلیل موتورهای بدنام سری VQ نیسان، تجربه را بیشتر می کند.
با این حال، گیربکس ماکسیما CVT نسل فعلی نسبت به نسل های قبلی خود بسیار بهبود یافته است. بنابراین، اگر خریداران به دنبال وسیله نقلیه جدیدتری هستند که با وجود استفاده از CVT، رانندگی با آن همچنان سرگرم کننده باشد، ماکسیما ۲۰۱۷ یا جدیدتر را بهترین در نظر بگیرید.