تعمیرگاه لیفان -تعمیر تخصصی گیربکس اتومات

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. تهران مدرن
  4. chevron_right
  5. تعمیرگاه لیفان -تعمیر تخصصی گیربکس اتومات

تعمیر گیربکس لیفان

لیفان یکی از شرکت های خودرو ساز چین فعال در کشور ایران است، امروزه مدل های مختلفی از خودرو های تولیدی این شرکت در ایران به فروش می رسند.

خودرو های شرکت لیفان عموماً دارای دنده اتوماتیک هستند. اگر می خواهید ماشین لیفان شما عمر بالایی داشته باشد و به زودی خراب نشود باید نسبت به گیربکس و تعمیر به موقع آن توجه کنید. در ادامه مقاله لیفان و گیربکس آن را بررسی خواهیم کرد.

گیربکس لیفان

به خاطر قیمت بالای لوازم جانبی اتومبیل، نگهداری و مراقبت از خودرو اجتناب‌ناپذیر است. یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک خودرو، گیربکس آن است که نقش مهمی در افزایش طول عمر خودرو ایفا می‌کند.

گیربکس در فرهنگ لغات فارسی به معنی جعبه‌دنده است. در یک فرهنگ خاص، یک جعبه نام دارد که دنده‌ها در آن قرار دارند و نیروی موتور به این جعبه منتقل می‌شود. سپس با کمک این دنده، به بخش‌های دیگر منتقل می‌شود.شرکت لیفان یک شرکت چین است که اولین خودروی تولیدی آن در سال 2005 وارد بازار جهانی شد.

به خاطر قیمت بالای لوازم جانبی اتومبیل، نگهداری و مراقبت از خودرو اجتناب‌ناپذیر است. یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک خودرو، گیربکس آن است که نقش مهمی در افزایش طول عمر خودرو ایفا می‌کند.

گیربکس در فرهنگ لغات فارسی به معنی جعبه‌دنده است. در یک فرهنگ خاص، یک جعبه نام دارد که دنده‌ها در آن قرار دارند و نیروی موتور به این جعبه منتقل می‌شود. سپس با کمک این دنده، به بخش‌های دیگر منتقل می‌شود.شرکت لیفان یک شرکت چین است که اولین خودروی تولیدی آن در سال 2005 وارد بازار جهانی شد.

مشکلات گیربکس اتوماتیک

برای جلوگیری از ایجاد مشکل در سیستم برق گیربکس اتوماتیک، بهتر است خودروی خود را به خوبی حفظ کرده و آن را به موقع تعمیر کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل برای گیربکس باید به تعمیرگاه مراجعه کنید،برخی از مشکلات گیربکس شامل روشن شدن چراغ کنترل موتور، زوزه یا ناله د، صدا در هنگام تغییر دنده، نشت سیال، عدم امکان تغییر دنده‌ها، بوی سوختگی، بکسواد کلاچ، تغییر غیر عادی دنده، و غیره می‌باشد.

وظایف گیربکس

گیربکس انتقال قدرت را از موتور به بخش‌های دیگر بر عهده دارد . به عبارت دیگر, به راننده کمک می‌کند اتومبیل را با سرعت متفاوت در موقعیت‌های مختلف کنترل کند.

در جاده‌ها و سطوح شیب‌دار, به راننده کمک می‌کند که سرعت اتومبیل را کنترل کند.گیربکس به ماشین اجازه می‌دهد تا به جلو یا عقب حرکت کند.

همچنین به ماشین قدرت حرکت معکوس می‌دهد. در برخی موارد، زمانی که نیازی به حرکت نیست، اما موتور باید فعال باشد، از انتقال قدرت موتور به چرخ‌ها جلوگیری می‌کند.

گیربکس لیفان

گیربکس لیفان دارای دو مدل اتوماتیک و دستی است. مدل گیربکس دستی در خودروی لیفان x50 موجود است این خودرو به عنوان یکی از خودرو های خارجی ارزان در بازار ایران به شمار می آید. گیربکس اتوماتیک خودرو لیفان از نوع cvt است, که عدد فنی آن RDC15 – FB است.

با توجه به نظر برخی از مردم, این گیربکس یک نسخه ضعیف از گیربکس اتوماتیک نیسان جوک است.در cvt گیربکس دو پولی وجود دارند که به وسیله زنجیر انتقال نیرو به هم متصل شده‌اند. این زنجیر از فلز ساخته می‌شود و با تغییر مداوم قطر پ.ولی های ورودی و خروجی سبب انتقال قدرت به چرخ ها می شود.

گیربکس لیفان ایکس 60 و لیفان ایکس 70 اتوماتیک هم از نوع cvt است. گیربکس لیفان x 50 دستی و ضعیف است. به همین دلیل این اتومبیل برای استفاده در جاده‌ها و دامنه‌های کوهستانی مناسب نیست. خودرو لیفان 820 (lifan 820 , 2.4L) دارای گیربکس اتوماتیک ۶ سرعت است. این خودرو یکی از سدان لوکس شرکت لیفان به شمار می آید.

اجزای تشکیل دهنده ی گیربکس اتوماتیک لیفان

مهم‌ترین بخش‌های گیربکس خودرو، پولی ورودی، پولی خروجی و تسمه مخصوص هستند. این بند از فلز یا پلاستیک ساخته شده‌است.

مزایای گیربکس اتوماتیک لیفان (سی وی تی )

گیربکس اتوماتیک ذرات آلاینده و مصرف سوخت را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، سبب می‌شود تا موتور بتواند در دما و دور موتور پایین به خوبی کار کند. به طور کلی گیربکس اتوماتیک باعث اتلاف انرژی کمتری می‌شود و به اتومبیل شتاب بیشتری می دهد. تمام اینها به شما کمک می‌کنند تجربه رانندگی خوبی را تجربه کنید.

سطح کیفی روغن گیربکس لیفان

خودروهای لیفان دنده اتوماتیک X60 ، 5.8 لیتر روغن گیربکس CVT و خودروهای لیفان با دنده دستی 2.2 لیتر 85W90 GL-4 یا GL-5 مورد نیاز است . خودروهای لیفان دنده اتوماتیک ایکس 50، 5.8 لیتر روغن گیربکس سی وی تی خودروهای لیفان با دنده دستی 2.2 لیتر 75W80 GL-4 یا GL-5 روغن مورد نیاز است.

ضعف گیربکس اتوماتیک خودروی lifan x50 به چه علت است؟

زمانی که برای ساخت گیربکس از قطعات بی کیفیت استفاده شود ، پولی های ورودی و خروجی دچار مشکل شده و گیربکس کارایی کافی را ندارد. به همین دلیل کیفیت قطعات به کار رفته در ساخت بسیار مهم هستند.

راهکار برطرف کردن شوک یا تقه در گیربکس لیفان چیست ؟

برخی مواقع دنده لیفان را از N به R یا D تغییر می‌دهید، صدای ترق و تروق به گوش می‌رسد. برای رفع این صدا ، ابتدا اتومبیل را خاموش کنید و دنده را به سمت N تنظیم کنید. سپس پدال گاز و پدال‌های ترمز را فشار دهید و سوئیچ را باز کنید.

پدال گاز را بعد از اینکه چراغ cvt روشن می‌شود رها کنید. (فشار دادن پدال ترمز را فشار دهید) در این حالت اتومبیل را روشن کنید و دنده را از N به D تغییر دهید. برعکس عمل کنید. تکرار این چند بار باعث بیش‌ترین ضربه خواهد شد.

در این نقطه، سه بار پدال ترمز را فشار دهید تا نور cvt خاموش شود. دنده را از N به D تغییر دهید و ادامه دهید تا گیره ناپدید شود. سپس به جای پارک دنده عوض کنید و اتومبیل را خاموش کنید.

برای چک کردن حالت ترخیص، دوباره اتومبیل را روشن کنید و گیربکس اتوماتیک را ازn آن به D چک کنید.

انجام این مراحل تقه را از بین می‌برد. این گام‌ها را تکرار کنید اگر در هنگام تغییر دنده از N به r هم با یک تقه روبرو شدید.

زمان تعویض روغن گیربکس لیفان

استفاده از روغن‌های گیربکس خوب، طول عمر مفید خودروی شما را افزایش می دهد. روغن واسکازین در گیربکس های اتوماتیک علاوه بر روان کاری مانع از اصطکاک و سبب کنترل دمای خودرو می گردد.

استفاده از روغن گیربکس با کیفیت اتومبیل را خنک می‌کند و اصطکاک صفحه کلاچ را کنترل می‌کند. به طور کلی بهتر است پس از فاصله ۶۰ هزار کیلومتر روغن گیربکس اتوماتیک را تغییر دهید. اگر شما شصت هزار کیلومتر سفر نکرده اید و سه سال هم گذشته است، روغن گیربکس را تغییر دهید. در طول زمان، کیفیت روغن گیربکس اتوماتیک کاهش می‌یابد و باید جایگزین شود.

در این مقاله گیربکس خودروی لیفان ، انواع آن و راهکارهای افزایش طول عمر آن را بررسی کردیم.

تهران مدرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست