تشخیص رنگ خودرو؛ چطور رنگ شدگی ماشین را تشخیص دهیم؟

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. بدون دسته
  4. chevron_right
  5. تشخیص رنگ خودرو؛ چطور رنگ شدگی ماشین را تشخیص دهیم؟

وقتی پای معامله ماشین دست‌ د‌وم وسط باشد، اطمنیان از سلامت و تصادفی نبودن ماشین خیلی مهم است. یکی از فاکتورهایی که به ما نشان می‌دهد، ماشینی که قرار است بخریم سالم است و به‌خوبی کار می‌کند، رنگ‌شدگی آن است. در هر تصادف اولین قسمتی که از ماشین آسیب می‌بیند، بدنه و رنگ آن است. پس کنترل رنگ ماشین می‌تواند اطلاعات کامل و خوبی درباره قطعات داخلی و فابریک بودن آن‌ها به ما بدهد. حتی برای خرید بیمه بدنه هم رنگ‌شدگی ماشین بررسی می‌شود. اگر شما هم می‌خواهید ماشین کارکرده بخرید و نگران سلامت آن هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا به‌کمک تشخیص رنگ خودرو بتوانید تصمیم درستی درباره خریدتان بگیرید.

منظور از تشخیص رنگ خودرو چیست؟

بازار معامله ماشین دست دوم حسابی داغ است. طبیعی است که ماشین کارکرده رنگ شدگی و زدگی داشته باشد. این خوردگی‌ها از قیمت ماشین کم می‌کنند. ممکن است فروشنده ماشین را رنگ کرده باشد اما آن را از ما پنهان کند. به همین دلیل تشخیص رنگ خودرو اهمیت دارد. البته این رنگ شدگی‌ها هنگام بیمه کردن ماشین هم در نظر گرفته می‌شوند. تشخیص رنگ‌ ماشین مشخص می‌کند که آیا آن ماشین، رنگ فابریک کارخانه را دارد یا دوباره رنگ شده است!

در کارشناسی رنگ ماشین چه مواردی بررسی می شود؟

در کارشناسی رنگ، بدنه ماشین به دقت بررسی می‌شود تا تصادف نداشته باشد. همچنین کارشناس تشخیص رنگ خودرو قطعات دست دوم، قطعات تعویضی، آسیب دیدگی‌های شاسی، دستکوب بودن شماره سریال خودرو، صافکاری‌های بدنه و برش‌های اتاق خودرو را هم کنترل می‌کند. از همه مهم‌تر این که در تشخیص رنگ ماشین، اصالت خودرو (تطابق شماره شاسی و شماره نوشته شده روی کارت ماشین) هم چک می‌شود.

چرا تشخیص و کارشناسی رنگ خودرو مهم است؟

سلامت رنگ هر ماشین به‌نوعی نشان‌دهنده سلامت آن ماشین است. درواقع بررسی و تشخیص رنگ ماشین به ما می‌گوید که آن ماشین چقدر دچار آسیب‌دیدگی و خسارت شده است. پس درواقع رنگ ماشین و سلامت ماشین ارتباط مستقیمی با همدیگر دارند. یعنی اگر می‌خواهیم یک ماشین دست‌دوم بخریم، به ما کمک می‌کند تا از سلامت آن مطمئن شویم و در آینده درگیر هزینه‌های اضافی تعمیر و تهیه قطعات نشویم.

مهمتر از همه اینکه رنگ شدن ماشین می‌تواند باعث کاهش ارزش نهایی ماشین شود. البته با داشتن بیمه بدنه تا حد زیادی خیالتان بابت افت قیمت ماشین راحت می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید که بیمه بدنه خسارت افت قیمت را می‌دهد یا نه؟ مطلب «آیا بیمه خسارت افت قیمت خودرو را پرداخت می‌کند؟» را بخوانید

معمولا دلیل رنگ‌شدگی ماشین ضربه خوردگی مثلا در تصادف‌ها یا برای ترمیم آفتاب سوختگی است. البته تمام رنگ‌شدگی‌ها دلیلی برای وجود آسیب و ایراد در ماشین نیستند. مثلا فروشنده یا مالک قبلی ماشین خودش رنگ ماشین را عوض کرده است.

روش‌های تشخیص رنگ ماشین کدامند؟

امروزه برای تشخیص رنگ ماشین از ابزارهای مختلفی استفاده می‌شود، اما همچنان راه‌های تشخیص رنگ خودرو با تکنیک‌های ساده چشم و دست هم به‌خوبی کار می‌کنند.

به‌طور کلی با ۴ روش می‌توان رنگ‌شدگی ماشین را تشخیص داد:

به‌صورت چشمی
با دست کشیدن بر روی بدنه
با استفاده از آهنربا
با استفاده از دستگاه دیجیتال تشخیص رنگ

نحوه تشخیص رنگ خودرو با چشم

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست