لیسه گیری حرفه ای دیگر یک رویا نیست. به این دلیل که همه ما به خوبی میدانیم که برخی از اوقات به خاطر تصادف و یا حتی بی احتیاطی های کوچک و بزرگ چه خراش های عمیقی بر روی بدنه خودرو ظاهر می شود و به همین دلیل است که برای برطرف کردن انواع خش از روی بدنه خودرو، شما باید روش و اصول خاصی را مد نظر داشته باشید. معمولا نکته ای که خودنمایی می کند مراجعه به صافکاری حرفه ای و البته ماهر است که در کم ترین زمان ممکن به تواند بهترین عملیات لیسه گیری خودرو را برای شما به اتمام برساند. عموما آن دسته از خراش هایی که به لایه دوم و سوم بدنه خودرو می رسند، جزو خراش های عمیق به حساب می آیند که باید هرچه سریع تر به واسطه لیسه گیری آن را برطرف نمود و گرنه نمایی زشت و بعد پرهزینه تر می شود.
لیسه گیری انواع خودرو
- خانه
- chevron_right
- لیسه گیری
- chevron_right
- لیسه گیری انواع خودرو
لیسه گیری
لیسه گیری چیست؟
سوالی که شاید برای بسیاری از افراد به وجود آید این است که خودرو چیست و چه کارایی را میتوان از آن انتظار داشت؟ اصولا انواع خراش های عمیق که بر روی بدنه اتومبیل نمایان می شود به مرور زمان اگر به آن توجهی نشود علاوه بر هزینه بالا برای برطرف کردن، ممکن است ترک های بیشتری را به وجود بیاورد که برای از بین بردن خراش های عمیق، اصولا از خدمات لیسه گیری به صورت حرفه ای استفاده می شود. معمولا بدنه اتومبیل از 3 لایه البته فلز به وجود آمده است که خراش سطحی به لایه اول آسیب می رساند. زمانی که به لایه های 2 و3 برسد، خراش دیگر سطحی نیست و شما باید در نظر بگیرید که تنها راه چاره برای برطرف کردن خراش عمقی بدنه اتومبیل لیسه گیری حرفه ای است که هر چه سریع تر برای تعمیر باید اقدام کنید تا با هزینه بیشتر مواجه نشوید.
ظاهر خودرو به دلیل یکدستی رنگ آن به سادگی با یک خراش کوچک آسیب میبیند. عدم رسیدگی به این آسیبهای جزیی به دلیل یکپارچگی رنگ خودرو در بلند مدت آسیبهای جبران ناپذیری را به ظاهر و بدنه خودرو وارد مینماید. یکی از آسیبهای مهم در جریان تصادفات خراشهای جزیی و عمیق به وجود آمده بر روی سطح بدنه خودرو است که لازم است قبل از پولیش کاری یا ترمیم رنگ بدنه اتومبیل این خراشها ترمیم گردد. ترمیم این خراش از روشهای مختلفی انجام میشود که مهمترین آنها لیسه گیری ماشین یا لیسه کشی خودرو میباشد.
لیسه گیری ماشین چیست؟
لیسه گیری اتومبیل که با عناوین مختلف لیسه کاری و لیسه کشی نیز شناخته میگردد در واقع به بخشی از عمل خشگیری بدنه اتومبیل اشاره مینمایند. بدنه اتومبیل به طور معمول از دو یا سه لایه فلز تشکیل شده است که این لایهها در جریان تصادفات ممکن است دچار خراش یا پارگی گردند. زمانی که سطح خراش به لایه دوم یا سوم بدنه اتومبیل میرسد در واقع اتومبیل دارای خراش عمیق گردیده است که برای رفع آن نیاز به انجام عمل خشگیری میباشد. رفع هر یک از خراشهای بدنه خودرو دارای روشها و اصول خاص خود میباشد که تنها از عهده صافکاران حرفه ای و متبحر بر میآید.
لیسه گیری رنگ خودرو
عمل لیسه گیری یا لیسه کاری رنگ خودرو برای رفع خراشهای عمیق به وجود آمده بر سطح بدنه اتومبیل انجام میگیرد. در اینگونه خراشها رنگ بدنه خودرو دچار ترکهایی شده است که در صورت عدم رسیدگی باعث گسترش خوردگی رنگ بدنه خودرو میگردد. مراجعه به یک متخصص برای جلوگیری از گسترش آسیبهای رنگ بدنه خودرو یکی از مهمترین کارهایی است که صاحبان خودرو باید انجام دهند.
روش لیسه گیری
با توجه به آنچه که گفته شد یکی از روشهای رفع خراشهای عمیق بر روی بدنه ماشین استفاده از لیسه گیری، لیسه کشی یا همان لیسهکاری میباشد. عملیات لیسهگیری بدین صورت است که صافکار با شناسایی محل آسیبدیدگی با استفاده از شویندههای مخصوص آن را کاملا تمیز مینماید. سپس با قرار دادن آن در برابر نور خورشید یا نور فرابنفش عمق خراشها را میسنجد تا به تخمین درستی، از میزان کاری که باید انجام دهد بپردازد. پس از شناسایی عمق خراش به شناسایی رنگ بدنه خودرو میپردازد و با انتخاب کد رنگ مناسب برای خودرو آسیب دیده اقدام به بتونه کاری یا همان پر کردن محل خراش با استفاده از بتونه سنگی و رنگ خشک مینماید. پس از اینکه رنگ توسط بدنه اتومبیل جذب گردید و خشک گردید نوبت به لیسه گیری اتومبیل میرسد، در این مرحله صافکار با استفاده از لیسههای مناسب اقدام به برداشتن اضافات رنگ بیرون زده از خراش مینماید تا سطحی صاف و یکدست به وجود آید.
لزوم انجام لیسه گیری پیش از پولیش کاری
بسیاری از صافکاران غیرحرفه ای از عملیات لیسه کاری خوداری مینمایند و فقط محل خراش را با استفاده از رنگ خشک پر میکنند و آنگاه با استفاده از دستگاه پولیش اقدام به برداشتن باقی مانده رنگ مینمایند که این امر باعث باقی ماندن لکه خراش بر روی سطح بدنه خودرو میگردد. برای داشتن یک صافکاری بی عیب و نقص لازم است که همه ی مراحل بتونه کاری، لیسه گیری و پولیش کاری سطح اتومبیل به دقت انجام گردد.
پولیش کاری بدنه خودرو
پس از انجام لیسه کاری، نوبت به عملیات پولیش کاری محل آسیب دیده میرسد. پولیش کاری و واکس کاری در واقع آخرین مرحله خشگیری بدنه خودرو میباشند که لازم است توسط یک صافکار حرفه ای انجام گردد. لازم به ذکر است که در بازار انواع پولیش وجود دارد که تنها یک صافکار حرفه ای میتواند مشخص نماید کدام نوع آن مناسب اتومبیل شما میباشد. پس از انجام پولیش کاری با استفاده از یک واکس نرم لازم است بدنه خودرو واکس زده شود تا از ترمیم انجام شده به خوبی بتوان محافظت نمود.
لیسه گیری رنگ ماشین
لیسه گیری حرفه ای برای انواع خودرو در مدل های گوناگون را می توانید انتظار داشته باشید؛ چرا که اگر توسط فردی ماهر لیسه کشی انجام پذیرد، صد در صد نتیجه آن برای شما نتیجه قابل قبول تری به حساب می آید که در ابتدا با انواع مواد شوینده کاملا مخصوص محل را آماده می کنند. باید به این نکته توجه داشته باشید که مرحله به مرحله تنها می توان به صورت کامل به رفع هرگونه خط و خراش عمیق پرداخت که حتی عوامل متعددی بر روی قیمت لیسه گیری به صورت حرفه ای تاثیر می گذارد. اما به هر حال تنها صافکاری های مجهز با لوازم استاندارد می توانند عملیات لیسه کشی را به نحو احسن به پایان برسانند. صافکار به هر نحوی اگر تبحر کافی نداشته باشد احتما این که خسارت بیشتری را به وجود آورد نیز به مراتب بالاتر است. همیشه به حرفه ای ترین ها مراجعه کنید.
آموزش لیسه گیری حرفه ای
برای انجام لیسه گیری حرفه ای در ابتدا از یک شوینده کاملا مخصوص برای محل مورد نظر استفاده می کنند تا بتواند در زیر نور آفتاب و یا نور فرابنفش عمق خراش را به درستی مشخص نماید. البته وابسته به رنگ خودرو می توان از بتونه های سنگی استفاده نمود. استفاده از رنگ خشک و بتونه های سنگی برای پر کردن خراش بدنه است.
بعد از جذب رنگ، عملیات لیسه گیری حرفه ای آغاز می شود که لیه کشی می تواند رنگ اضافی را از بین ببرد. هم چنین با دستگاه پولیش می توان به عنوان پرداخت نهایی استفاده کرد که اگر به درستی انجام نپذرد احتمال کدر شدن محل بسیار بالاست. به هر حالا استفاده از مواد و وسایل مرغوب بر روی نتیجه کار بسیار تأثیر می گذارد که شما نباید این موضوع را نادیده بگیرید. استفاده از خدمات یک صافکار حرفه ای به شما در این زمینه کمک می کند.
تفاوت لیسه گیری و رنگ
با توجه به اهمیت کار لیسه گیری حرفه ای شما باید بدانید که اصولا برای رنگ کردن ماشین در صافکاری بعد از برطرف کردن مشکل، مسأله افت قیمت به وجود می آید که به هر صورت شما بعدا ممکن است با افت قیمت خودرو به شدت مواجه شوید و در فرایند لیسه گیری حرفه ای چنان چه به صورت ماهرانه انجام گردد این افت قیمت آن چنان به چشم نمی آید. معمولا شما باید به این نکته توجه داشته باشید که چنان چه به هر دلیلی به لیسه گیری و رنگ تمایل داشته باشید، با توجه به خراش می توانید هر کدام از این روش ها را انتخاب کنید که برای خراش های عمیق همیشه لیسه گیری حرف اول را می زند و به هیچ عنوان نباید از روش دیگری به سادگی استفاده نمود. لیسه گیری برای عمیق ترین خراش ها گزینه به صرفه ای و هزینه کم تری می طلبد.
لیسه گیری رنگ سفید صدفی
لیسه گیری حرفه ای البته برای رنگ سفید صدفی را صددرصد شما باید یک لیسه کشی خاص در نظر بگیرید؛ چرا که این فرایند نیازمند و تبحر بسیار زیاد است و می توان گفت جزء رنگ های نایاب در ایران محسوب میشود که باید به یک مرکز و تعمیرگاه بسیار حرفه ای برای لیسه گیری حرفه ای رنگ صدفی مراجعه نمایید. تخصص و تبحر صافکار با استفاده از وسایل پیشرفته باعث می شود تا صافکار قادر باشد عملیات لیسه گیری رنگ سفید صدفی را به نحو احسن به اتمام برساند؛ چون که تنها تجهیزات باعث شوند تا نتیجه کار در پایان به تواند به خوبی خود را نشان دهد. چنان چه خودرو شما یک خودرو مدل خارجی باشد، صددرصد شما قیمت بیشتری را باید برای لیسه گیری رنگ صدفی این موضوع را در نظر بگیرید. باز هم تأکید می کنیم که تنها تبحر، مهارت و استاندارد کار صافکار مهم است.
قبل و بعد لیسه گیری
برای انجام لیسه گیری حرفه ای شما باید یک پروسه خاص را در نظر بگیرید که قبل از لیسه کشی باید از یک شوینده کاملا مخصوص استفاده گردد تا به توان به واسطه آن و نور فرابنفش میزان خسارت و خراش به وجود آمده را به راحتی تشخیص داد. با رنگ خشک به پر کردن محل خراش می پردازند و بعد از جذب رنگ می توان به راحتی لیسه گیری را انجام داد. اما نکته ای که مهم است بعد از لیسه گیری حرفه ای است که به واسطه پولیش می توان به بهترین شکل ممکن محل را پوشش دهی نمود و باید نسبت به انجام پولیش کاری حساسیت ویژه ای به خرج داد که به هر حال پولیش کاری پرداخت نهایی محسوب می شود و باید سعی کنید تا فرایند خشک شدن کاملا تکمیل گردد و سپس به استفاده از خودرو بپردازید.
لیسه گیری خودرو
لیسه گیری خودرو که شما می توانید به صورت حرفه ای انتظار داشته باشید را امروزه می توان با قیمت مناسب از یک مرکز معتبر حتی به صورت آنلاین درخواست نمود؛ چرا که وجود انواع خط و خش و خراش های عمیق که به لایه دوم و سوم بدنه اتومبیل مرتبط است باعث می شود تا افراد بتوانند هرچه سریع تر نسبت به رفع آن اقدام نمایند. لیسه گیری حرفه ای تنها فرایندی است که با هزینه کمتر در مدت زمان بسیار کوتاه تر انجام می پذیرد. معمولا در ابتدا محل مورد نظر را با استفاده از شوینده کاملا تمیز می کنند تا عمق خراش را شناسایی و بتوانند از رنگ خشک استفاده نمایند و در پایان نیز بعد از این لیسه گیری پرداخت نهایی بر عهده پولش است که پرداخت نهایی محسوب می شود و صددرصد در نتیجه کار تأثیر مضاعفی می گذارد و شما نباید این موضوع را نادیده بگیرید.
قلم لیسه گیری
انواع خراش های عمیق را شما تنها باید از خدمات لیسه گیری حرفه ای انتظار داشته باشید که در این بین، قلم گیری نیز مسأله کاربردی به حساب می آید و تنها افراد متخصص می توانند با استفاده از این قلم به راحتی میزان خراش را شناسایی و برای برطرف کردن هر چه سریع تر آن اقدام نمایند. نتیجه کار وابسته به خدماتی است که شما آن را باید به نحو احسن انجام دهید و چنان چه به هر دلیلی قلم گیری در لیسه گیری حرفه ای توسط فردی ماهر انجام نپذیرد، احتمال هرگونه مشکل ریز و درشت وجود دارد. به همین خاطر شما باید به این نکات نیز توجه ویژه داشته باشید. اگر به هر دلیلی به زیبایی خودرو بیشتر از هر چیزی اهمیت می دهید، روش قلم گیری برای خط و خش ها میتواند روشی کاربردی به حساب آید که آن را به هیچ عنوان نادیده نگیرید.
ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با خدمات لیسه گیری حرفه ای به نحو احسن آشنا کنیم و همچنین به عوامل موثری که می تواند بر روی قیمت لیسه گیری ماشین تاثیر بگذارد اشاره ای هرچند کوتاه داشته باشیم. آموزش لیسه گیری به صورت حرفه ای به هیچ عنوان کار سختی نیست و تنها باید دقت، تمرکز و وسایل مجهزی را در اختیار داشته باشید که البته بسیاری از افراد که به دنبال لیسه کشی رنگ سفید صدفی هستند بهتر است بدانند که لیسه کشی این رنگ به دلیل نایاب بودن رنگ سفید صدفی تا حدودی ممکن است بسیار سخت تر انجام پذیرد. به همین دلیل باید همیشه مراکز معتبر برای این کار مراجعه کنید.
نوشتههای تازه
دستهها
- ecu
- MVM-X22
- باطری سازی
- بدون دسته
- برلیانس
- بی ام و
- تجهیزات ام وی ام
- تشخیص رنگ
- تعمیر ژامبون
- تعمیر سوئیچ
- تعمیرات اتومبیل در تهران
- تعمیرات بنز
- تعمیرات تخصصی خودروهای چینی
- تعمیرگاه بنز
- تعمیرگاه خودرو در تهران
- تعمیرگاه رنو
- تعویض روغن
- تهران مدرن
- تویوتا
- جلوبندی
- جلوبندی لاماری
- حمل خودرو با جرثقیل
- خش گیری
- دیاگ
- دیسک صفحه
- دینام
- رفع دود ابی
- روغن کاسپین
- ساکشن روغن با دستگاه
- سانگ یانگ
- سرامیک خودرو
- سرویس های دوره ای
- سیم کشی
- شارژکولر
- صافکاری
- صداگیری خودرو
- کارواش
- گیربکس
- لاستیک سایی
- لکسوس
- لندکروز
- لیسه گیری
- لیفان
- مجله تعمیرگاه
- میزان فرمان
- نیسان جوک
- های لوکس تویوتا اتوماتیکHILUX
- هیوندا