سرامیک انواع خودرو

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. تعمیرگاه خودرو در تهران
  4. chevron_right
  5. سرامیک انواع خودرو

سرامیک خودرو و هر آنچه باید درباره آن بدانید!

سرامیک خودرو مبحثی داغ است که این روزها بسیار آن را می‌شنوید. اگر نمی‌دانید سرامیک خودرو چیست؟ جای خوبی آمده‌اید. همه چیز درباره سرامیک کردن ماشین، مزایا، معایب و هزینه سرامیک خودرو جهت محافظت رنگ از خط و خش در این مطلب قرار دارد. اگر نسبت به مفید بودن سرامیک ماشین تردید دارید، دانستن مزایای سرامیک خودرو و اگر طرفدار بی‌چون و چرای نانو سرامیک خودرو هستید آگاهی از معایب سرامیک خودرو اهمیت دارد. پس توصیه می‌کنیم تا انتها ما را همراهی کنید.

سرامیک خودرو چیست؟

وقتی خودروی جدیدی می‌خریم، رنگ و زیبایی بدنه‌ی آن، در چشم ما خودنمایی می‌کند. همه‌ی ما مشتاقیم این زیبایی، همیشگی باشد و بتوانیم همیشه از دیدن آن لذت ببریم. سرامیک خودرو نیز برای همین منظور وارد بازار شده است. این نانو سرامیک به بدنه‌ی خودرو، درخشش و ایمنی بادوام را هدیه می‌کند.

واضح‌تر برایتان بگوییم که سرامیک خودرو چیست؟ سرامیک ماشین، از جنس پلیمر مایع است که به صورت دستی بر روی بدنه‌ی خارجی خودرو به کار می‌رود. این پوشش بدنه، در پیوند با رنگ فابریک خودرو، یک لایه‌ی محافظتی بر روی سطح خارجی ایجاد می‌کند. به بیان ساده، نانو سرامیک بین بدنه‌ی خودرو و محیط بیرونی قرار می‌گیرد و مانع از برخورد این دو با یکدیگر می‌شود. هدف از سرامیک بدنه خودرو مخافظت از آن در برابر زباله‌های محیطی، اشعه ماوراء بنفش، کثیفی، خراش‌های جزئی و … است. حالا که فهمیدید سرامیک بدنه خودرو چیست؟ حتما می‌گویید آیا سرامیک کردن ماشین واقعا در حفظ رنگ بدنه تاثیرگذار است؟ هزینه‌ایی که قرار است پرداخت شود به سرامیکی کردن بدنه ماشین می‌ارزد؟ اینکه آیا سرامیک خودرو خوب است یا بد، در قسمت پایین توضیح داده خواهد شد.

امروز شما را با نحوه سرامیک خودرو و انواع سرامیک خودرو آشنا خواهیم کرد؛ و به شما می‌گوییم چه مزایا و معایبی دارد و چگونه از بدنه محافظت می‌کند.

انواع سرامیک خودرو

کیفیت انواع سرامیک خودرو متفاوت است. برای تقسیم‌بندی انواع سرامیک خودرو می‌توان دسته‌های زیر را بکار برد:

سرامیک پلیمری

پیوند سرامیک پلیمری با بدنه بسیار بالا است به گونه‌ای که انگار بخشی از خود خودرو است. در برابر آسیب‌ها بسیار مقاوم است و پوشش سرامیک پلیمری به سادگی از بین نمی‌رود.

سرامیک کوارتزی

سرامیک کوارتزی، قوی‌ترین پوشش سرامیکی موجود در بازار است. در برابر انواع خط‌و‌خش‌ها بسیار مقاوم است. ماندگاری و براقیت بسیار بالایی دارد. زیبایی ظاهر خودرو شما را برای مدت بسیار طولانی‌تر حفظ می‌کند.

سرامیک هیبریدی

سرامیک هیبریدی، ترکیبی از دو نوع سرامیک پلیمری و کوارتزی است. بنابراین با ترکیب بهترین خصوصیات دو پوشش قبل، بهترین پوشش سرامیکی را ایجاد کرده است. این نوع پوشش، سخت‌ترین پوشش سرامیکی است و لایه محافظ دارای مقاومت بالا را برای ماشین ایجاد می‌کند.

تفاوت کاور و سرامیک خودرو

یکی از مواردی که در چند سال اخیر توجه طراحان خودرو را به خود جلب کرده کاورهای سرامیک است که برای بدنه خودروها استفاده می‌شود. برخی از این سرامیک‌ها دارای خاصیت نانو می‌باشند. استفاده از این نوع سرامیک ماشین سبب می‌شود آن‌ها بتوانند مانع از آسیب خودرو توسط انواع آلودگی‌ها و گرد و غبار شوند.

در فصل‌های بارانی و مناطق دارای رطوبت می‌توان به‌راحتی از این نانوکاورها استفاده کرد. با استفاده از این کاورها، علاوه بر درخشش و زیبایی ظاهر خودرو، هیچ نگرانی در مورد ایجاد خش در بدنه وجود ندارد.

مواد سرامیک خودرو از چیست؟

در ساخت مواد سرامیک خودرو از پلیمرها، کوارتز و ترکیبی از این دو استفاده می‌شود. کوارتز علاوه بر ایجاد خاصیت مقاومت به خش دارای یک حالت ارتجاعی نیز هست. این خاصیت سبب می‌شود که با استفاده از کوارتز بتوان بهترین نانو سرامیک خودرو، مقاوم و ضد خش را ایجاد کرد.

از یک نوع پلیمر مایع به نام اورتان نیز در ساخت مواد سرامیک خودرو استفاده می‌شود. این ماده دارای خاصیت آبگریزی و ضد خش است. ضد خش بودن و آبگریزی دو گزینه‌ای است که در انتخاب مواد سرامیک خودرو مدنظر قرار گرفته می‌شود.

همان‌طور که گفته شد سرامیک خودرو یک لایه محافظتی قوی برای سالم نگه داشتن رنگ اصلی خودرو است و برای جلوگیری از کدر شدن رنگ خودرو استفاده می‌شود. کسانی که تصمیم به انجام واکس یا پولیش کردن خودروی خود گرفته‌اند باید بگوییم که با وجود انجام سرامیک خودرو، انتخاب روش‌های دیگر غلط است. چراکه این روش‌ها دوام چندانی ندارند و شما مجبور به هزینه مجدّد برای انجام آن هستید و یا می‌توانند باعث آسیب به رنگ خودروی‌تان شوند، در صورتی که سرامیک بدنه خودرو دوام چند ساله دارد و شما را مجبور به پرداخت هزینه‌های مجدّد نمی‌کند و زیبایی خودرو را چند برابر خواهد کرد. به همین دلیل انتخاب نانو سرامیک خودرو نسبت به روش‌های دیگر عاقلانه‌تر به نظر می‌رسد.

مزایا و معایب سرامیک خودرو

وقتی علاقه‌ی طرفداران روکش سرامیک ماشین را می‌بینیم تا جایی که برخی قبل از خرید خودروی جدید به فکر پیدا کردن بهترین نانو سرامیک خودرو هستند مهم‌ترین پرسشی که در ذهنمان شکل می‌گیرد مربوط به مزایا و معایب سرامیک خودرو است. این بخش به روشن شدن این موضوع اختصاص دارد.

مزایای سرامیک خودرو

نانو سرامیک‌ها می‌توانند با تهران مدرن تماس برقرار کنند. پوشش حاصل از آن‌ها نیمه دائمی می‌باشد. نانوسرامیک‌ها، پلیمرهای مایع هستند که برای سطوح بیرونی خودروها می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. ضمن اینکه پوشش آب‌گریز را بر روی بدنه خودرو ایجاد می‌کنند. با چشم نمی‌توان این پوشش را مشاهده کرد. نانو سرامیک هیچ نوع مشکلی برای دارندگان خودرو ایجاد نمی‌کنند. با استفاده از یک نانو سرامیک، لایه‌ای محافظت‌کننده در برابر نور خورشید، باران‌های اسیدی و انواع آلودگی‌های محیطی برای خودرو ایجاد می‌کند.

به همین دلیل، استفاده از نانو سرامیک برای خودروهای دارای رنگ بدنه تیره بسیار مناسب هستند. موارد فوق برخی از مزایای سرامیک خودرو می‌باشد. عمده‌ترین مزیت‌های استفاده از این نانوکاور عبارتند از:

داشتن خاصیت آب‌گریزی که در نتیجه مانع از نفوذ یا باقی ماندن لکه‌های آب روی خودرو می‌شود.

جلوگیری از خوردگی شیمیایی بدنه خودرو در اثر باران‌های اسیدی.

عدم ایجاد لکه‌های ناشی از انواع آلودگی‌های محیطی.

جلوگیری از انجام واکنش اکسیداسیون ناشی از اشعه‌های خورشیدی در بدنه خودروها.

عدم ایجاد خش در اثر برخورد سنگ یا سایر اجسام روی بدنه خودرو.

دوام و ماندگاری بالا.

عملکرد بهتر نانو سرامیک ها در مقایسه با انواع واکس‌های بدنه خودرو.

صرفه اقتصادی.

از دیگر مزایای سرامیک خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

زیبایی و درخشندگی خودرو با پوشش سرامیک

دلیل اصلی که عاشقان و طرفداران خودرو را به سمت استفاده از نانو سرامیک سوق می‌دهد، براق شدن و درخشندگی اتومبیل پس از استفاده از این نوع پوشش است. کسانی که علاقه دارند خودروی خود را شبیه خودروهایی که در نمایشگاه‌ها وجود دارند ببینند می‌توانند روی سرامیکی کردن خودرو حساب باز کنند.

محافظت مناسب از بدنه‌ی خودرو، توسط روکش نانو سرامیکی

شاید بتوان گفت مهم‌ترین فواید سرامیک خودرو، حفاظت از اتومبیل در برابر خط‌و‌خش (دیگر نیازی به قلم خش‌گیر بدنه ماشین ندارید)، گرد و غبار و آلودگی‌های شیمیایی است.

خودروها روزانه در معرض انواع آسیب‌های ناشی از آب و هوا هستند. روکش سرامیک ماشین، وظیفه‌ی مقابله با این آسیب‌ها را به عهده دارد. به بیان روشن‌تر، ماشین سرامیک شده دارای پوشش سطحیِ مستحکم برای بدنه‌ی خودرو است و از این طریق، مانع از آسیب‌های احتمالی می‌شود.

از سویی دیگر سرامیک کردن ماشین از بدنه‌ی خودرو در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند. اگر خودروی شما برای مدت طولانی در معرض تابش نور خورشید قرار داشته باشد پس از مدتی رنگ آن شروع به اکسید شدن می‌کند و کیفیت بدنه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. روکش نانو سرامیک مانع از این فرایند می‌شود.

سرامیک کردن خودرو نه تنها هیچ آسیبی به رنگ فابریک خودرو نمی‌زند بلکه به عنوان یک لایه‌ی محافظ نانو برای رنگ اصلی بدنه‌ی خودرو عمل می‌کند.

فراموش نکنید که این مزیت روکش نانو سرامیک، نسبی و شرطی است و نمی‌توان به طور مطلق گفت که حفاظت از بدنه در مقابل هر نوع خط‌و‌خش و آسیب محیطی، با پوشش سرامیکی امکان‌پذیر است

دوام بیشتر سرامیک ماشین

پوشش سرامیک ماشین نسبت به رنگ عادی اتومبیل، دوام بیشتری در محافظت از بدنه‌ی خودرو دارد. ساختار مبتنی بر فناوری نانو که در تولید روکش سرامیکی به کار رفته است باعث می‌شود محافظت در سطح بسیار ریزِ بدنه‌ی خودرو نیز انجام شود و همین مسأله استحکام به مراتب بیشتری را برای یک خودرو به ارمغان می‌آورد.

ماندگار بودن تمیزی خودرو، با پوشش سرامیک

پوشش نانو سرامیکی به دلیل ساختار مولکولی‌اش، در ریزترین سطح بدنه‌ی خودرو وظیفه‌ی حفاظت را انجام می‌دهد و به همین دلیل، از نفوذ گرد و غبار و دیگر مواد آسیب‌زننده در امان است.

زمانی هم که مواد خارجی روی بدنه بنشینند، اصلا نمی‌توانند جایی را برای نفوذ به سطح و چسبیدن به آن پیدا کنند. بنابراین زمانی که نیاز به تمیز کردن بدنه باشد این کار به راحتی و تنها با یک پارچه قابل انجام است؛ زیرا سطح بدنه، بسیار صاف و مسطح است.

همین ویژگی است که باعث می‌شود وقتی خودرو در جاده حرکت می‌کند عوامل خارجی نتوانند روی سطح خودرو بنشینند؛ زیرا زمانی که به پوشش سرامیک بدنه برخورد می‌کنند راهی برای نفوذ نمی‌یابند و به ناچار روی سطح خودرو غلت می‌خورند و در نهایت از آن دور می‌شوند.

پس اگر بخواهیم این مزیت را خلاصه کنیم، باید بگوییم تمیز کردن خودرو پس از استفاده از روکش نانو سرامیکی، بسیار راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌گیرد.

نانوسرامیک

کارکرد بهتر روکش نانو سرامیکی نسبت به واکس بدنه خودرو

یکی از روش‌های قدیمی برای حفظ زیبایی و درخشش بدنه‌ی خودرو، استفاده از واکس بدنه یا نانو رزین است. چندین مشکل برای واکس وجود دارد. یکی از مشکلات، موقتی بودن آن است. واکس بدنه پس از مدتی فرسوده می‌شود و باید دوباره مورد استفاده قرار گیرد و چه بسا ممکن است خودرو در طول یک سال چندین‌بار نیاز به واکس مجدّد داشته باشد.

امّا وقتی از بهترین سرامیک خودرو استفاده می‌کنید، این اطمینان وجود دارد که دیگر نیازی به هزینه‌ی چندین‌باره برای سرامیک کردن ماشین یا واکس ندارید.

این پوشش بدنه در پیوند با رنگ فابریک خودرو یک لایه حفاظتی ایجاد کرده و از بدنه خودرو در برابر آسیب‌هایی نظیر خوردگی، آلودگی‌های اسیدی و تغییر رنگ بدنه در اثر تابش اشعه UV جلوگیری محافظت می‌کند و موجب تمیز به نظر رسیدن خودرو در مدت زمان طولانی می‌شود.

ماشین سرامیک شده به جز درخشندگی مشخصه ظاهری دیگری ندارد و رنگ خودرو تغییر نمی‌کند. همچنین نانو سرامیک‌های پلیمری با ایجاد یک لایه محافظ در برابر آب (هیدروفوبیک) از ایجاد لکه‌های آب باران یا شست‌و‌شو بر روی بدنه خودرو جلوگیری می‌کند.

واکس بدنه خودرو در طول زمان بر اثر عوامل آب وهوایی، عوامل اسیدی و آسیب‌های ناشی از پرندگان فرسوده می‌شود؛ امّا نانو سرامیک در برابر این صدمات، مقاوم است و سال‌ها دوام و استحکام دارد.

پس در تعمیرگاه تهران مدرن می‌توان گفت تاثیر سرامیک خودرو از نظر طول عمر و کیفیت و کارایی بهتر از واکس بدنه عمل می‌کند.

مقرون به صرفه بودن روکش نانو سرامیکی

شاید در نگاه اول، قیمت نانو سرامیک خودرو بسیار گران‌تر از دیگر روش‌های محافظت از بدنه‌ی خودرو به نظر برسد؛ امّا همان‌طور که در مورد قبل اشاره کردیم دیگر روش‌ها مثل واکس بدنه، باید چندین بار در سال استفاده شوند. در حالی که سرامیکی کردن بدنه ماشین، اگر به‌طور حرفه‌ای و صحیح اجرا شود و نگه‌داری مناسبی نیز داشته باشد پوششی دائمی محسوب می‌شود و طول عمر زیادی دارد.

بنابراین اگر سرامیک ماشین را انتخاب کنید در بلندمدت می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

اگرچه در حال حاضر کیت‌های روکش سرامیک در بازار وجود دارد که هرکسی می‌تواند آن‌ها را خریداری و استفاده کند؛ امّا بنا به دلایلی که توضیح خواهیم داد بهتر است انجام این کار را به افراد حرفه‌ای و باسابقه بسپارید.

معایب سرامیک خودرو

نانو سرامیک نیز مانند هر وسیله دیگر معایبی دارد. ممکن است معایب سرامیک خودرو چندان بزرگ نباشد امّا برای آشنایی کامل شما و برای انتخاب دقیق دانستن تمام مزایا و معایب سرامیک خودرو این کار ضرورت دارد.

اگر با مرور فواید سرامیک خودرو، اشتیاق بیشتری برای استفاده از این نوع پوشش بدنه پیدا کردید، بهتر است قبل از اقدام به این کار نگاهی به معایب سرامیک خودرو بیندازید. در ادامه به معایب سرامیک خودرو و مشکلات آن اشاره می‌کنیم.

هزینه سرامیک خودرو در بعضی مدل‌ها بسیار بالا می‌باشد. امّا با استفاده از این پوشش شما به مدت حداکثر سه سال به هیچ نوع واکس یا کاور دیگر نیاز ندارید.

پوشش‌دهی خودرو با استفاده از نانو سرامیک به زمان مناسب نیاز دارد. اگر شما وقت کافی برای این کار اختصاص ندهید ممکن است نتیجه معکوس شود.

مقاومت پوشش نانو سرامیک در برابر سنگ‌ریزه‌ها و سایر مواردی که سبب ایجاد خش روی بدنه می‌شود محدود است. شما با استفاده از این پوشش نمی‌توانید از عدم ایجاد خش روی بدنه خود کاملاً مطمئن باشید. امّا استفاده از نانو سرامیک با توجه به مدل و فرمولاسیون طراحی می تواند تا اندازه‌ای بسیار مناسب احتمال ایجاد خش را کاهش دهد.

استفاده از نانو سرامیک برای حفاظت از بدنه خودرو امری تخصصی است. استفاده از افراد فاقد تخصص برای اجرای این پوشش نیز می‌تواند نتیجه معکوس به دنبال داشته باشد.

در هنگام انتخاب این محصول باید از کیفیت آن مطمئن باشید. زیرا خرید محصول بی کیفیت یا دارای کیفیت پایین می‌تواند ظاهری کدر و نامناسب برای خودرو ایجاد کند.

علی‌رغم سازگاری بالای نانو سرامیک با شرایط آب و هوایی ممکن است در آب و هوای بسیار گرم و خشک پوشش سرامیک ماشین آسیب ببیند.

حتماً باید بعد از هر دفعه استفاده از خدمات کارواش با استفاده از یک دستمال مناسب قطرات آب را از روی بدنه خودرو پاک کنید. زیرا ممکن است سبب ایجاد لکه بر روی بدنه خودرو شود.

از جمله سایر معایب سرامیک خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

زمان‌بر بودن انجام سرامیک خودرو

اجرای فرایند سرامیک کردن ماشین چندین روز زمان نیاز دارد. این مسئله وقتی مشکل‌ساز می‌شود که به دلیل نزدیک بودن مراسمی خاص مثل نامزدی و عروسی، حتماً باید در مدت زمانی مشخص بتوانید خودروی خود را زیبا کنید و جلا ببخشید. در چنین مواقعی ممکن است استفاده از سرامیکی کردن بدنه ماشین کاربردی نباشد.

توجه داشته باشید که اجرای حرفه‌ای نانو سرامیک در اثربخش بودن آن نقشی حیاتی دارد. بنابراین اگر شرکتی به شما پیشنهاد داد که می‌تواند در زمانی اندک سرامیک کردن ماشین را انجام دهد باید کمی در حرفه‌ای بودن کار آن شرکت تردید کنید.

بدقواره شدن خودرو در صورت استفاده نادرست از سرامیک

پیش از این اشاره‌های کوتاهی به اهمیت اجرای حرفه‌ای و صحیح سرامیک کاری ماشین کردیم. نکته‌ای که در این قسمت باید بر آن تاکید کنیم این است که اگر پوشش سرامیک به وسیله‌ی تیمی حرفه‌ای و باتجربه به کار نرود، احتمال دارد ماشین شما نه تنها زیباتر به نظر نرسد بلکه قیافه‌ای بدشکل و بدقواره به خود بگیرد به گونه‌ای که اگر از سرامیک استفاده نمی‌کردید خودروی شما زیباتر و شکیل‌تر به نظر می‌رسید.

از آنجایی که ماندگاری سرامیک خودرو یکی از ویژگی‌های پوشش نانو سرامیک است، واضح است که اگر استفاده‌ی صحیحی از آن نشود، ویژگی‌های مثبت آن تبدیل به خصایل منفی می‌شود و سرانجام تلخی را نصیب صاحب خودرو می‌کند.

هزینه زیاد نانو سرامیک برای برخی خودروها

در مزایای سرامیک خودرو ذکر کردیم که در بلندمدت هزینه سرامیک خودرو مقرون به صرفه می‌شود؛ امّا وقتی مدت زمان استفاده از خودرو کوتاه است و یا سال‌های زیادی از زمان ساخت خودرو گذشته و کیفیت و کارایی آن به شدت افت کرده استفاده از سرامیک آن‌چنان به صرفه نخواهد بود.

به عبارت دیگر، اگر بخواهید خودروی خود را به زودی بفروشید، قیمت چند میلیونی نانو سرامیک نه تنها به سود شما نیست بلکه ممکن است برخی افراد را از خریدن خودروی شما منصرف کند.

همچنین اگر خودروی شما به دلیل استهلاک، زمان زیادی از عمرش باقی نمانده باشد یا با اینکه ماشین شما خودروی لوکسی محسوب می‌شود امّا چند سالی از ساخت آن گذشته باشد از نظر مادی، به‌صرفه نیست که چندین میلیون برای روکش سرامیک هزینه کنید.

نحوه سرامیک خودرو

نحوه سرامیک خودرو در چنین مرحله مختلف انجام می‌شود. ما در این قسمت نحوه سرامیک خودرو و اجرای مراحل مختلف انجام سرامیک کاری ماشین را برای شما بیان می‌کنیم.

مرحله اول:

شما باید در این مرحله و قبل از انجام سرامیک بدنه خودرو، با استفاده از یک شوینده مناسب اتومبیل تمام آلودگی‌ها را از روی بدنه خودرو پاک کنید.

مرحله دوم:

شما در این محله باید تمام معایب خودرو مانند رنگ شدگی‌ها، انواع خط‌وخش، فرو رفتگی‌ها و تمام معایب احتمالی بدنه را تعیین کنید. سپس با استفاده از یک ضخامت‌سنج، میزان ضخامت بدنه را به صورت دقیق محاسبه کنید.

مرحله سوم:

با استفاده از چسب‌های مخصوص، بخش‌هایی از خودرو مانند شیشه‌ها، آینه‌ها و سایر بخش‌های ظریف و حساس خودرو را بپوشانید.

مرحله چهارم:

در این مرحله شما باید با استفاده از پولیش مناسب تمام خط‌وخش‌های روی بدنه خودرو را بپوشانید. این مرحله سبب اجرای یکدست و مناسب سرامیک خودرو می‌شود. به همین دلیل اجرای با دقت و با حوصله این مرحله بسیار ضروری است.

مرحله پنجم:

استفاده از پولیش باید تمام خطوط و خش‌ها را از روی خودرو پاک کند. امّا ممکن است خودروی شما دارای خش‌ها یا خطوط ریزی باشد که نتوانید با چشم آن‌ها را مشاهده کنید؛ پس از اجرای سرامیک ماشین این خش‌ها نمایان خواهند شد.

در نتیجه، در این مرحله شما باید با استفاده از چراغ قوه‌های خورشیدی و با دقت تمام سطح بدنه خودرو را بررسی کنید. با این کار می‌توانید ریزترین و جزئی‌ترین خش‌ها را پیدا کنید. سپس با استفاده از یک پولیش مناسب این خش‌ها را نیز برطرف کنید.

انجام این مرحله مانند مرحله چهارم، بسیار حساس است. پس با حوصله کافی و صرف زمان کافی این مرحله را انجام دهید. می‌توانید برای افزایش دقت کار چند مرحله، بدنه خودرو را با استفاده از چراغ قوه خورشیدی بررسی کنید تا از عدم وجود هیچ نوع خط‌وخش روی بدنه مطمئن شوید.

مرحله ششم:

تمام پنج مرحله قبل، مراحل زیرسازی بدنه خودرو بود. در این مرحله شما باید برای تکمیل کار خود از مواد سیلیکونی استفاده کنید. استفاده از این مواد باعث صاف و یکدست کامل بدنه خودرو می‌شود. این مرحله، آخرین مرحله از آماده‌سازی بدنه خودرو برای اجرای نانو سرامیک است. نکته مهم در این مرحله استفاده از دقت کافی و صرف زمان مناسب است.

مرحله هفتم:

با اجرای دقیق شش مرحله قبل، شما هم اکنون یک بدنه عالی و آماده برای اجرای سرامیکی کردن بدنه ماشین در اختیار دارید. در این مرحله برای اتمام کار، باید از مواد مرغوب و دارای کیفیت عالی استفاده کنید. شما پس از پایان این مرحله، خودرو بسیار لوکس و زیبا دارید و می‌توانید از حفظ سلامت بدنه خودرو در برابر انواع خط‌وخش اطمینان داشته باشید.

تست نانو سرامیک خودرو

بسیاری از شرکت‌های بزرگ تولید‌کننده خودرو، از پوشش های نانو سرامیک بر روی خودرو های خود استفاده می‌کنند. علاوه بر این بسیاری از تولید کنندگان لوازم جانبی و تجهیزات خودرو نیز اقدام به تولید پوشش نانو سرامیک می‌نمایند.

این شرکت‌ها برای اطمینان مصرف کنندگان از محصولات آن‌ها، پس از تولید اقدام به تست محصول می‌نمایند. تست نانو سرامیک خودرو برای اطمینان از عدم ایجاد خش و مقاومت بالای این پوشش در برابر خوردگی شیمیایی و بسیاری از آلودگی‌ها انجام می‌شود.

در این قسمت تست نانو سرامیک خودرو توسط کمپانی هیوندای قرار داده می‌شود. تا شما از میزان کیفیت بالای این پوشش مطلع شوید.

هزینه نانو سرامیک خودرو

میزان هزینه سرامیک خودرو متفاوت است. عوامل مختلفی می‌تواند در تعیین هزینه سرامیک خودرو موثر باشد. امّا مدل ماشین، نوع مواد سرامیک خودرو و تعداد لایه سرامیکی استفاده شده در هزینه نهایی تاثیر دارد. مطمئناً برای ماشین‌های بسیار لوکس هزینه سرامیک خودرو بالاتر است. در مورد جنس و مرغوبیت نیز همین موضوع صدق می‌کند.

در مورد تعداد لایه‌های سرامیکی نیز باید بدانید برای دستیابی به میزان درخشندگی لازم و خاصیت ضد خش مناسب، با توجه به هر خودرو باید تعداد لایه‌های مناسبی از این پوشش را به کار برد. که با توجه به تعداد لایه‌ها هزینه افزایش خواهد یافت. یعنی لایه بیشتر نانو سرامیک به معنی هزینه اجرای بیشتر است.

پولیش چیست و چه زمانی از آن استفاده می‌شود؟

باید بگوییم که از این روش برای از بین بردن خط‌و‌خش‌های روی بدنه استفاده می‌شود. امّا اگر خودروی شما با پوشش نانو سرامیک، محافظت شده باشد مجبور به هزینه کردن برای برطرف کردن خط و خش ها توسط پولیش نیستید. پیش‌تر شما را در جریان معایب سرامیک خودرو گذاشتیم و حالا می‌خواهیم معایب پولیش کردن خودرو را در اختیارتان قرار دهیم، این معایب عبارت‌اند از:

پولیش کردن باعث برداشتن لایه نازکی از رنگ خودرو می‌شود که اگر این کار زیاد تکرار شود آسیب زیادی به رنگ خودرو وارد می‌کند.

خودروهایی که رنگ متالیک دارند پولیش کردن آن‌ها موجب از بین بردن یک لایه محافظ که به آن رنگ کیلر گفته می‌شود شده و این‌کار ظاهر زیبای خودرو را از بین می برد و رنگ را کدر می‌کند.

به علت بالا بودن سرعت چرخش دستگاه پولیش، رنگ خودرو ممکن است دچار سوختگی شود.

با وجود این احتمالات ما به شما پولیش کردن را توصیه نمی‌کنیم مخصوصاً اگر خودروی شما دارای رنگ متالیک باشد.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید انتخاب مواد مناسب برای سرامیک ماشین است چرا که برخی مواد نامرغوب موجود در بازار نه تنها موجب محافظت از رنگ خودروی شما نمی‌شوند، بلکه نتیجه استفاده از آن برداشته شدن رنگ اصلی خودرو است که مطمئناً برای صاحب خودرو اصلاً خوشایند نخواهد بود. بنابراین قبل از بکارگیری این مواد باید مطمئن شوید که از بهترین نانو سرامیک خودرو استفاده می‌شود تا خودرو را از احتمال وقوع این اتفاقات در امان نگه دارید.

نتیجه‌گیری

برای عاشقان ماشین، انتخاب بین درخشندگی و زیبایی خودرو و حفاظت از آن، انتخابی سخت و دشوار به حساب می‌آید. در اینجا سرامیک خودرو عرض اندام می‌کند؛ چرا که این دو انتخاب را همزمان با یکدیگر فراهم کرده است. سرامیک ماشین نه تنها از بدنه‌ی خودرو برای سال‌های زیادی حفاظت می‌کند، بلکه درخشش و براق شدن آن را نیز به همراه دارد.

به همین دلیل نانو سرامیک در تعمیرگاه تهران مدرن ، انتخاب مناسبی است برای کسانی که می‌خواهند بدنه‌ی خودروی آن‌ها در عین زیبایی، پوششی حفاظتی نیز داشته باشد. پس اگر خودرو شما نیز مدام در معرض نور خورشید قرار دارد بد نیست تا از سرامیک خودرو به عنوان محافظ استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست