رفع ماتی شیشه چراغ ها

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. تعمیرگاه خودرو در تهران
  4. chevron_right
  5. رفع ماتی شیشه چراغ ها

آموزش رفع ماتی چراغ ماشین

رفع ماتی چراغ خودور

با گذشت چند سال از عمر خودرو طلق بی رنگ چراغ جلو شروع به مات شدن می کند و خط و خش هایی ریزی بر روی آن ایجاد می شود.مات شدن چراغ خودرو می تواند روشنایی چراغ ها را در شب کمتر کند و مانع خروج کامل نور از طلق شود. همچنین خش هایی که بر روی طلق ایجاد شده اند باعث ایجاد شکست نور می شوند.در این مواقع خیلی ها به فکر تعویض طلق می افتند.عموما طلق چراغ را جدا نمی شود تعویض کرد و باید به صورت کامل بهمراه کاسه چراغ عوض شود.خودرو های وارداتی چراغ هایشان هم گران هستند و هم به راحتی پیدا نمی شوند.از این رو تیم لوکاپرو با استفاده از روش های خاص این ماتی چراغ را بر طرف می کند و شفافیت کامل را دوباره به طلق بر می گرداند.

شما با یادگیری این مطلب دیگر نیازی به خرید طلق چراغ ندارید و به راحتی می توانید کدری چراغ ماشین را از بین ببرید.

آموزش بر طرف کردن ماتی

برای رفع کدری چراغ ماشین یا همان زرد شدن چراغ ما باید یک لایه از عمق طلق چراغ را برداریم که این کار با سمباده کشیدن میسر می شود.

وسایلی که برای رفع ماتی چراغ نیاز داریم:
• پنبه
• پولیش
• سمباده شماره های ۲۰۰-۴۰۰-۸۰۰-۳۰۰۰
• سطل آب به همراه کف

۱٫بهتر است که چراغ های ماشین را از بدنه جدا کنید تا در اثر سمباده کشیدن به بدنه خودرو آسیبی نرسد.و همچنین سمباده بصورت یکدست به همه جای چراغ برخورد کند.اگر این کار را نکردید ایرادی ندارد می توانید با استفاده از روزنامه و چسب اطراف چراغ را بپوشانید.

۲٫در ابتدا چراغ های ماشین را بشورید تا گرد و قبار از آن پاک شود.

۳٫با سمباده زبر تر شروع می کنیم یعنی سمباده شماره ۲۰۰٫در کلیه مراحل سمباده کشیدن از آب کف دار باید استفاده کنید.سعی کنید سمباده کشیدن با فشار ثابت و در یک جهت باشد و با تمام نقاط چراغ تماس داشته باشد.این کار را تا زمانی انجام دهید که رنگ طلق چراغ کاملا مات شود و خطی عمیق تر از خطهای سمباده بر رو طلق چراغ باقی نمانده باشد.

۴٫سپس نوبت سمباده نرم تر است یعنی سمباده ۴۰۰٫مانند حالت قبل سمباده کشیدن را شروع می کنیم دقت داشته باشید که در کلیه مراحل از محلول کف استفاده کنید.

۵٫سمباده ۸۰۰ را هم مانند مراحل قبل بکشید.دراین مرحله از ماتی طلق چراغ که در اولین مرحله سمباده کشیدن ایجاد شده بود کم می شود.

۶٫در آخرین مرحله به سراغ سمباده ۳۰۰۰ که نرمترین سمباده شما می باشد می رویم.این مرحله از ظرافت بیشتر برخوردار است.به این دلیل که باید یک حالت بدون خط و خش را ایجاد کنید.انقدر این کار را ادامه دهید که سطح طلق کاملا سیقلی شود.

۷٫پس از سمباده کشیدن سطح چراغ را کاملا تمیز بشورید.تا هیچ جرمی روی آن باقی نماند.

۸٫سپس سراغ پولیش بروید.مقداری از ماده پولیش بر روی طلق بمالید و با پنبه شروع به مالیدن سطح طلق نماید.پس از اتمام این کار سطح را با یک پنبه تمیز خوب پاک کنید.در این مرحله ماتی چراغ شما یا همان کدری چراغ از کاملا از بین رفته و شما چراغ شفافی دارید.

۹٫در انتها بهتر است که سطح چراغ را با واکس بدنه به همان صورتی که پولیش کشیدید پاک کنید.
تیم متخصص تهران مدرن با استفاده از افراد با تجربه در این حوزه می تواند همین خدمت را به شما مشتریان عزیز حتی در محل شما ارائه دهد.

نکته : برای خرید سمباده زیاد وسواس به خرج ندید ، اگر به جای سمباده ۲۰۰ سمباده ۲۲۰ داشت بگیرید.

سمباده را می توانید از رنگ فروشی ها تهیه کنید.

خب میریم سراغ آموزش. (خودروی مورد آزمایش ما پژو ۲۰۶ می باشد)

بهتره که چراغ های ماشین رو در بیارید تا همه قسمت ها یکدست بشن ، اما اگر این کارو نمی کنید حتما دور چراغ در قسمت بدنه ماشین را با روزنامه و چسب بپوشانید تا بر اثر اشتباه سمباده به بدنه ماشین برخورد نکنه…

ابتدا کار را با سمباده ۲۰۰ شروع می کنیم…

تهران مدرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست