تعمیر دنده اتومات در تهران مدرن شرق تهران

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. مجله تعمیرگاه
  4. chevron_right
  5. تعمیر دنده اتومات در تهران مدرن شرق تهران

عیب یابی و تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تهران مدرن

بخش دیگر از خدماتی که در تهران مدرن می توانید دریافت نمایید مربوط به ارائه خدمات تخصصی در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای وارداتی است. گیربکس اتومبیل یکی از اصلی ترین بخش های آن بوده و نقشی کلیدی در عملکرد بهینه و مطمئن خودرو ایفا می نماید.

گیربکس یا جعبه دنده در دو نوع دستی و اتوماتیک ساخته می شود. گیربکس های دستی نخستین سیستم جعبه دنده طراحی شده در صنعت خودروسازی دنیا بودند. اما طراحی و مهندسی داخلی گیربکس های اتوماتیک کمی پیچیده تر از گیربکس های دستی است. لذا تعمیر گیربکس اتوماتیک نیز به مراتب دشوارتر بوده و نیاز به مهارت و دانش بالایی دارد. در صورت بروز مشکل چانچه بتوانید در همان مراحل اولیه اقدامات لازم را جهت رفع مشکل و تعمیر جعبه دنده اتوماتیک انجام دهید، تعمیرات آن کم هزینه و ساده خواهد بود. ولی با ادامه دار شدن موضوع، کار تعمیرات به فرآیندی پرهزینه و زمان بر تبدیل خواهد شد.

عیب یابی و تعمیر گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس اتوماتیک آئودی
تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و
تعمیر گیربکس اتوماتیک مزدا
تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز
تعمیر گیربکس اتوماتیک پورشه
تعمیر گیربکس اتوماتیک فولکس واگن
تعمیر گیربکس اتوماتیک میتسوبیشی
تعمیر گیربکس اتوماتیک ولوو
تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو
تعمیر گیربکس اتوماتیک سانگ یانگ
تعمیر گیربکس اتوماتیک سوزوکی
تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا
تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندای
تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا
تعمیر گیربکس اتوماتیک لکسوس
تعمیر گیربکس اتوماتیک نیسان
تعمیر گیربکس اتوماتیک هوندا
تعمیر گیربکس اتوماتیک مازراتی
تعمیر گیربکس اتوماتیک اوپل
تعمیر گیربکس اتوماتیک آلفارومئو
تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو
تعمیر گیربکس اتوماتیک سوبارو
تعمیر گیربکس اتوماتیک سیتروئن

تعمیرگاه ماکسیما | تعمیرات خودرو | تعمیرگاه های مجاز

تهران مدرن می تواند خدمات ویژه و کاملی در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای وارداتی به مراجعین خود ارائه داده و با زمان بندی مناسب و هزینه ای منطقی، انواع مختلف گیربکس های اتوماتیک از جمله گیربکس تیپ ترونیک، گیربکس های سیاره ای AT، گیربکس های CVT و گیربکس های دو کلاچه DCT را عیب یابی و تعمیر نماید

انواع گیربکس اتوماتیک

گیربکس های اتوماتیک در سراسر دنیا استفاده شده و یکی از انتخاب های همیشگی رانندگان خودرو می باشند. راحتی استفاده، تعویض بدون دردسر و قابلیت دسترسی بالا باعث می شود تا گیربکس های اتوماتیک عملکرد و کارایی بالایی داشته باشند. در ادامه انواع گیربکس اتوماتیک ساخته شده را بررسی می کنیم.

گیربکس اتوماتیک سنتی

این نوع از گیربکس اتوماتیک که بیشتر با عنوان گیربکس اتوماتیک widely-used شناخته می شوند، تقریباً در هر خودرویی یافت می شوند. این سیستم انتقال قدرت از کوپلینگ مایع هیدرولیک یا widely-used برای تعویض دنده ها استفاده می کند. همچنین ECU (واحد کنترل موتور) مستقیماً به این مکانیزم متصل است تا امکان کنترل صحیح و دقیق موتور خودرو را فراهم کند.

گیربکس اتوماتیک دستی

در این نوع گیربکس اتوماتیک یکسری تنظیمات مربوط به کلاچ و دنده وجود دارد، اما همچنان از سنسورها، محرک ها، پردازنده ها و پنوماتیک نیز برای شبیه سازی عملکرد استفاده از دنده دستی استفاده می شود. وسایل نقلیه با این نوع گیربکس با عملکرد سریع موتور در سرعت های پایین و شتاب سخت شناخته می شوند، اما یکی از معایبشان این است که در مسافت های طولانی سوخت بالایی را مصرف می کنند.

گیربکس های CVT

گیربکس های ضریب متغییر یا اصطلاحا CVT با استفاده از تسمه یا قرقره، امکان تعویض یکپارچه دنده را با نسبت های مختلف وابسته به دور موتور یا RPM فراهم می کنند. این قابلیت باعث به حداکثر رسیدن کارایی و وجود شتاب مداوم در خودرو می شود که برای کاهش مصرف سوخت بسیار مناسب است. با این حال احتمال دارد وجود چنین گیبربکس هایی در خودرو صدای موتور را افزایش دهد.

گیربکس های دو کلاچه DCT

گیربکس های دو کلاچه یک سیستم انتقال قدرت بوده که از ترکیب سیستم های اتوماتیک و دستی ایجاد شده‌اند. در این گیربکس ها از دو کلاچ جداگانه برای تعویض دنده استفاده می شود. هر کلاچ در این سیستم به دنده ‌های زوج و فرد متصل شده است؛ به ‌همین خاطر می ‌توان عملکرد آن را در قالب طرحی متفاوت از ترکیب دو گیربکس دستی هم تعریف کرد. در بیشتر این نوع گیربکس ‌ها امکان تعویض دنده‌ دستی بدون کلاچ هم وجود دارد که به ‌همین خاطر گاهی به ‌آن نیمه اتوماتیک هم گفته می‌ شود.

گیربکس های سیاره‌ای AT

در گیربکس ‌های نوع سیاره ای AT، انتقال قدرت از طریق مجموعه چرخ دنده‌ های خورشیدی سیاره‌ای صورت می ‌گیرد. همچنین سیستم کلاچ اتوماتیک آن هیدرولیکی و دارای سیستم کنترلی است.
وظیفه اصلی گیربکس انتقال قدرت تولید شده توسط موتور اتومبیل به دیفرانسیل و چرخ های آن است. گیربکس های اتومات از چند بخش تشکیل شده اند. این بخش ها عبارتند از: مبدل گشتاور (توربین، روغن گیربکس و … )، کامپیوتر مرکزی (ECU)، شیرهای برقی یا سنولوئید، کلاچ گیربکس اتوماتیک و چرخ دنده های گیربکس اتوماتیک.
هر یک از این بخش ها ممکن است دچار مشکلاتی شده و در عملکرد جعبه دنده اختلال ایجاد نمایند. خرابی هایی نظیر تقه زدن، خورده شدن چرخ دنده ها، خرابی و از کار افتادگی کامپیوتر مرکزی، گاز خوردن هرز اتومبیل، خرابی توربین، سوختگی و فرسودگی روغن گیربکس، نشتی محورها و واشرها، ضعیف یا خراب شدن شیر برقی، لغزش گیربکس و … برخی از مشکلاتی هستند که تهران مدرن می تواند جهت تشخیص آنها و تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو اقداماتی موثر انجام دهد.
خرابی گیربکس معمولا هنگام سرویس های دوره ای یا با روشن شدن چراغ مخصوص گیربکس و در برخی موارد با شنیدن سر و صدای اضافه در هنگام رانندگی قابل تشخیص است. تویولند با داشتن کادر مجرب، بهترین گزینه برای برندهایی همچون بنز، بی ام و ، تویوتا ، کیا و کلیه برندهای وارداتی است.

گیربکس اتوماتیک

اگر واقعاً نیار به تعمیر گیربکس اتوماتیک بصورت اساسی دارید با تهران مدرن تماس بگیرید.

علائمی که نشان می‌دهد گیربکس شما در حال خرابی است

احتمالا آخرین چیزی که می خواهید بشنوید این می باشد که گیربکس ماشین تان نیاز به تعمیر دارد یا در حال خرابی است. اما نادیده گرفتن یک مشکل در همان اوایل، تنها احتمال بروز مشکلات و هزینه بیشتری را موجب میشود. وقتی پای حرکت کردن ماشین شما در میان باشد، گیربکس شما یکی از مهم ترین بخش های آن است. بدین معنا که تعمیر و نگهداری منظم و توجه به نشانه هایی که می‌گوید ممکن است گیربکس شما مشکلی داشته باشد، ایده خوبی است.

گیربکس شما چه کاری انجام می دهد؟

به بیان ساده، گیربکس شما به انتقال قدرت تولید شده در موتور به چرخ های خودروی شما کمک می کند. چرخ دنده این کار را با کنترل اینکه خودروی شما در چه دنده ای است و اینکه آیا گیربکس شما اتوماتیک یا دستی است، انجام میدهد. همچنین شبیه به موتور خودروی شما است از این لحاظ که در آن از روغنی برای روان سازی قطعات فلزی که در داخل گیربکس کار می کنند استفاده می شود. روغن گیربکس به کاهش اصطکاک و حتی جلوگیری از گرم شدن بیش از اندازه کمک می کند. در هنگام تعمیر و نگهداری بطور منظم، باید به قطعات گیربکس و همچنین وضعیت روغن گیربکس، دقت کنید

علائم نشان دهنده خرابی گیربکس خودروی شما

دانستن اینکه چه نشانه هایی به مشکل در گیربکس اشاره می کند میتواند به اجتناب از تعمیرگیربکس به شکلی که گویی بازسازی شده، کمک کند. در هنگام پی بردن به هر یک از این علائم، علاوه بر برنامه تعمیر و نگهداری منظم توصیه شده در زیر، بردن ماشین تان نزد یک مکانیک ، در دراز مدت میتواند به ماشین و کیف پولتان کمک کند.

صداهای جدید و عجیب از زیر کاپوت

صداهای زیادی-هم خوب هم بد- هستند که از ماشین شما می آیند. دانستن اینکه کدام یک از آنها برای ماشین شما طبیعی است، مهم است به این ترتیب اگر صدا تغییر کند، میتوانید آنرا متوجه شوید. هر صدای جدیدی که قبلا آنرا نشنیده بوده اید، باید جدی گرفته شود، بخصوص اگر صدای مداوم، وزوز یا صدای دنگ از زیر کاپوت خودروی شما باشد. بسته به اینکه چه نوع گیربکس ای دارید، صدای احتمالی، متفاوت است. احتمالا از گیربکس اتوماتیک صدای همهمه، وزوز یا صدای ناله میشنوید. در گیربکس دستی، صدای دنگ مکانیکی بیشتر نشان دهنده خرابی گیربکس به زودی زود می باشد.

دشواری در تغییر دنده یا در دنده ماندن

اگر در تغییر دنده مشکل داشته باشید، یا ماشین در دنده مانده باشد، نه تنها رانندگی را برای شما سخت میکند بلکه نشانه‌ی بدی برای گیربکس شماست. به سادگی مشکل میتواند از مایع گیربکس شما یا بطور جدی از خرابی مکانیکی داخلی باشد. هر کدام از این گزینه ها که باشد، اگر بررسی نشود هنوزهم می‌تواند آسیب جدی وارد کند.

تاخیر در هنگام تغییر دنده

اگر گیربکس شما دستی است و متوجه تاخیر در هنگام تلاش برای تغییر دنده میشوید، نشانه‌ی حتمی از این است که باید گیربکس را تعمیر کنید. از طرف دیگر، اگر گیربکس تان اتوماتیک است و در هنگام تعویض دنده متوجه‌ی تاخیر می‌شوید، همان نشانه است. در هردو صورت، بردن ماشین تان نزد مکانیک در اسرع وقت، برای جلوگیری از آسیب بیشتر، ایده‌ی خوبی است.

نشت روغن گیربکس

گیربکس شما دقیقا مثل موتور تان، یک سیستم بسته است و نشت روغن گیربکس، مثل دیدن نشت روغن موتور در زیر ماشین شما نشان دهنده یک مشکل است. اگر گیربکس شما سطح روغن کافی نداشته باشد، برای قطعاتی که در داخل گیربکس شما کار می‌کنند، ریسک سایش و آسیب بیشتر و همچنین خطر گرم شدن بیش از اندازه گیربکس شما به دلیل گرمای اضافی تولید شده از اصطکاک، وجود دارد.

صدای اضافی در دنده خلاص

به ماشین خود قبل از تغییر دنده وهنگامیکه در دنده خلاص است، توجه کنید. اگر متوجه هر نوع صدای عجیب و غریبی شوید، می تواند نشان دهنده مشکلی در گیربکس باشد. در ابتدا، می‌تواند تنها به روغن گیربکس جدیدی نیاز باشد اما بی توجهی به آن برای مدت زمان خیلی طولانی، می‌تواند منجر به خرابی گیربکس شود.

چرخ دنده های لغزنده

اگر چرخ دنده های ماشین تان لغزش داشته باشد، میتواند موجب لغزش غیرمنتظره در دنده یا سختی در رفتن به دنده مناسب شود. این یک مشکل امنیتی جدیدی در هنگام رانندگی با ماشین تان به شمار می‌رود. ممکن است مجبور شوید پدال ترمز یا گاز را برای حفظ کنترل ماشین تان محکم فشار دهید. در این مرحله، مشکلات ماشین تان بیشتر از تنها یک مسئله امنیت شما و ماشین تان است- بلکه همچنین خطر امنیتی برای رانندگان دیگر در اطراف شما، است.

به متخصصان مکانیک درمجموعه تهران مدرن اعتماد کنید

برای تشخیص علت مشکلات گیربکس اتوماتیک ماشین خود و تعمیر آن برای ایمن ماندن در جاده، به ما اعتماد کنید. با تعلل، در ایجاد آسیب جدی تر ریسک نکنید. و اگر نگران رانندگی با ماشین تان هستید، ما خدمات بکسل به نزدیک ترین مکان به شما را برای اطمینان بخشیدن به شما و رانندگی امن با ماشین تان، ارائه میدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست