تعمیرات تخصصی گیربکس اتوماتیک جیلی در تعمیرگاه تهران مدرن

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. مجله تعمیرگاه
  4. chevron_right
  5. تعمیرات تخصصی گیربکس اتوماتیک جیلی در تعمیرگاه تهران مدرن

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی

یک از پر چالش ترین گیربکس ها در خودروهای چینی تعمیرگیربکس جیلی امگرند می باشد. تعمیرات غیر اصولی گیربکس خودروها از جمله جیلی امگرند باعث می شود تا مجبور شوید هزینه های باز و بسته کردن مونتاژ و دمونتاژ گیربکس را هم پرداخت نمایید.
به همین دلیل باید مراقب بود تا خودرو را به فردی یا تیمی متخصص بسپاریم.
تهران مدرن ارائه دهنده خدمات و تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی است

درباره جیلی امگرند

این خودرو در سال 2013 توسط جیلران موتور وارد بازار کشورمان شد. عرضه این خودرو مدت زیادی طول نکشید.
پس از یک سال و در سال 2014 واردات این خودرو متوقف شد اما در همین زمان کوتاه محصول جیلی فروش بسیار زیادی در ایران داشته است.
امگرند که یک برند خودرو بو چندین سال قبل به مالکیت جیلی در آمد. و محصولات آن تحت نام برند جیلی امگرند به فروش می‌رسید.
هرچند در سال 2014 برند امگرند عملا از بین رفت چراکه محصولات آن با نام جیلی به فروش می‌رسند.
جیلی امگرند 7 با نام‌های دیگری چون جیلی امگرند و جیلی EC7 هم شناخته می‌شود.

نکات مثبت جیلی امگرند

امکانات مناسب خودرو
عملکرد خوب پیشرانه در مقایسه با دیگر چینی های بازار
ظاهری جذاب و به روز

نکات منفی جیلی امگرند

صدای زیاد موتور در اتاق
ایراد در سیستم صوتی
گیربکس اتوماتیک پر استهلاک جیلی

امنیت جیلی امگرند

جیلی امگرند توانسته است از C NCAP چین 5 ستاره ایمنی دریافت کند. البته جیلی امگرند موفق شده در آزمون ایمنی یورو انکپ 4 ستاره ایمنی کسب کند.

اخطار ها و علائم هشدار دهنده مشکلات گیربکس اتوماتیک جیلی

گیربکس اتوماتیک اتومبیل شما، از یک سیستم مکانیکی و رایانه ای بسیار پیچیده تشکیل شده است.

به همین دلیل هزینه تعمیرات گیربکس اتوماتیک خودروی شما، حتی از هزینه تعمیر موتور آن بیشتر است (البته این موضوع به نوع اتومبیل شما نیز بستگی دارد ولی در بسیاری موارد چنین است).

این بدان معناست که اگر یکی از این علائم ظاهر شود به جای نادیده گرفتن یا انتظار برای محو شدن آن به طور خود به خود، بهتر است آن را جدی بگیرید.

در صورتی که گیربکس نیاز به سرویس داشته باشد و شما آن را نادیده بگیرید، می تواند منجر به ایجاد هزینه و زحمت زیادی برایتان شود.

در زیر به شایع ترین مواردی میپردازیم که نشان از وجود ایراد در گیربکس اتوماتیک شما دارد.

احساس لرزش در گیربکس اتوماتیک

گیربکس اتوماتیک جیلی معمولاً هنگام تغییر از یک دنده به دنده دیگر، روان عمل می کند.

در هنگام تعویض دنده اتومبیل، نباید به هیچ وجه احساس ضربه، لغزش یا لرزش کنید. وقتی اتومبیل در تعویض دنده دچار مشکل می شود، این علائم ممکن است در ابتدا ناچیز و قابل چشم پوشی به نظر برسند؛ اما، بهتر است در همین مرحله به آنها توجه کنید، چرا که احتمالاً به مرور زمان این نشانه ها بدتر می شود.

اگر در زمان تغییر دنده اتومبیل در حال حاضر نیز این علائم ناخوشایند را تجربه می کنید، زمان آن رسیده است که به آن توجه کنید. به طور معمول هنگامی که گیربکس اتوماتیک باعث آسیب به چرخ دنده ها می شود، به تدریج این آسیب جدی تر می گردد.

تعمیرگاه جیلی

نشت روغن گیربکس

روغن گیربکس کم یا نشت آن چقدر جدی است؟ اگر اقدامی نکنید، به یک مشکل بسیار جدی تبدیل می شود. اما، لازم نیست چنین اتفاقی رخ دهد. گاهی اوقات، رفع نشتی تنها یک سرویس کم هزینه و فقط شامل جایگزینی واشر نشتی یا شلنگ است.
بهتر است بدانید مشکلی کوچک در گیربکس که آن را دسته کم بگیرید و توجهی به آن نداشته باشید، ممکن است تبدیل به مشکلی بزرگ و پر خرج شود و هزینه ای بسیار زیاد را روی دستتان بگذارد.

خلاصه : کاهش سطح روغن گیربکس و یا نشت آن به هیچ وجه یک مورد عادی نیست. در صورتی که زودتر متوجه مشکل شوید، به احتمال زیاد هزینه تعمیر پایین خواهد بود.
برای اینکه متوجه شوید گیربکس نشتی دارد یا خیر، زیر اتومبیلتان را برای پیدا کردن لکه قرمز رنگ بررسی کنید. بهتر است پیش از آنکه این مورد تبدیل به مشکل بزرگی شود، به تعمیرگاه مراجعه کنید.

دنده از جای خود خارج می شود

آیا دنده ماشین شما از جای خود خارج می شود یا وقتی که به آن نیاز دارید نیروی کشندگی خود را از دست می دهد؟ اگر چنین است این مسئله مشکل مهمی برای ایمنی شماست. اگر در هنگام رانندگی گیربکس اتوماتیک خودرو شما از جای خود خارج می شود، و برای جلوگیری از این مشکل باید گاز بیشتری به اتومبیل بدهید، این مسئله بسیار خطرناک است.

رایانه اتومبیل شما به گیربکس اتوماتیک فرمان می دهد که چه وقت بین دنده ها جابجا شود. اینگونه ماشین تصمیم می گیرد چه موقع نیرو را به چرخ ها منتقل کند. اگر در این پروسه نقصی صورت گیرد، سیگنال به درستی ارسال نمی شود.

خلاصه: لغزش دنده یک مشکل جدی ایمنی است. اگر گیربکس اتومبیل به طور متناوب چرخ دنده ها را درگیر و خلاص می کند، بلافاصله با مکانیک تماس گرفته و یا به تعمیرگاه مراجعه کنید. اگر احساس می کنید بهتر است برای حفظ ایمنی با اتومبیل خود تا تعمیرگاه نرانید، با ما تماس گرفته تا ترتیب بکسل کردن اتومبیلتان را تا تعمیرگاه بدهیم.

بویی مثل بوی سوختگی به مشام می رسد

خودروی شما نباید بوی سوختگی بدهد و این مسئله ای است که باید نگران آن باشید. یکی از شایع ترین دلایل بوی سوختگی که از گیربکس به مشام می رسد، گرم شدن بیش از حد روغن گیربکس است. این روغن نقش بسیار مهمی در محافظت از این سیستم بسیار گران قیمت و پیچیده دارد. عمده نقش آن نیز روغن کاری سیستم برای عملکرد روان آن است.

هنگامی که توانایی روغن کاری این مایع کاهش می یابد، که پس از گذشت مدت و طی مسافتی خاص این اتفاق حتما می افتد، باعث ایجاد اصطکاک بین همه قسمت ها می شود. اصطکاک باعث خرابی قطعات و تجمع پسماند و زباله می گردد. همه این مشکلات با هم در نهایت منجر به خرابی کامل گیربکس می شوند. اتفاقی که نتیجه آن دردسر و هزینه زیادی به دنبال خواهد داشت.

چراغ اخطار موتور خودرو روشن است

چراغ اخطار ماشین شما برای این است که به شما اعلام کند در اتومبیلتان مشکلی وجود دارد یا اینکه در آینده به مشکلی برخواهید خورد. اما این چراغ می تواند نشانگر احتمال وجود مشکل در سیستم های گوناگونی از اتومبیلتان باشد و نه فقط سیستم انتقال.

سیستم انتقال شما دارای سنسورهای بی شماری است که می تواند موارد غیر عادی را در گیربکس خودرو شما تشخیص دهد (خیلی بیش از آنچه شما می توانید تشخیص دهید). این سنسورها سیگنال هایی را به رایانه اتومبیل شما ارسال می کنند تا اطلاع دهند مشکلی در سیستم وجود دارد. به این ترتیب، چراغ اخطار موتور روشن می گردد تا به شما اعلام کند مشکلی در اتومبیل بوجود آمده.

چرا باید هشدار چراغ اخطار موتور را جدی گرفت؟ خب، به این دلیل است که اگر مشکل مربوط به سیستم انتقال شما باشد، تشخیص سریع آن موجب کاهش هزینه و زمان تعمیر می گردد. اگر دست روی دست بگذارید، برای خود هزینه و دردسر مضاعف درست می کنید.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند

همانطور که می دانید جیلی امگرند خودرویی چینی است و قطعات آن در کشور ما به وفور موجود نمی باشد.

از این رو ممکن است هزینه تعمیر گیربکس جیلی امگرند کمی بالاتر از خودروهای همرده خودش باشد.

تهران مدرن آماده پاسخگویی به سوالات شما مشتریان در خصوص تعمیر گیربکس اتوماتیک جیل ی امگرند می باشد.

جمع بندی

بسیاری از مشکلات گیربکس اتوماتیک اتومبیل از مسائل کوچک شروع می شود. نادیده گرفتن علائمی مانند آنچه در بالا ذکر شده معمولاً منجر به تعمیرات بسیار پرهزینه می گردد.
برخی از تعمیرات کوچک و کم هزینه اند و می توانند بعداً از بروز مشکلاتی که نیازمند صرف هزینه گزاف هستند جلوگیری کنند.
اگر آرامش خاطر و پول شما برایتان مهم است و با هر یک از علائم ذکر شده در لیست بالا مواجه هستید با ما تماس بگیرید یا به ما مراجعه کنید تا اتومبیلتان مورد معاینه و بررسی قرار گیرد.
تعمیر گیربکس اتوماتیک تخصص تعمیرگاه تهران مدرن شرق تهران است.

تهران مدرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست